carlsson Posted October 18, 2012 Report Share Posted October 18, 2012 Som brukligt kommer vi återigen att ha en ASL kickoff i början på året! Denna gång blir det 18-20 januari 1-3 Februari, och som vanligt är alla välkomna! För mer information, se här: http://www.aslsweden.com/asl-kickoff.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted December 10, 2012 Author Report Share Posted December 10, 2012 OBS! Vi har tyvärr tvingats att flytta på datumet till den första helgen i februari, dvs den 1-3 Februari. Läs mer på http://www.aslsweden.com/asl-kickoff.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janusz Posted December 25, 2012 Report Share Posted December 25, 2012 Det nya datumet kan funka för mig. Jag har designat lite nya scenarion, som provspelas lite just nu. Så för dem som inte vill träna inför Köpenhamn så kommer jag ha ett stort 2mot2 scenario med massor av Fog of War. Om jag hinner, och intresse finns, kanske jag designar om en nån av mina andra så även det kan spelas "hemligt", dvs att spelarna har olika scenario sheets med begränsad info. Janusz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tysken Posted December 28, 2012 Report Share Posted December 28, 2012 Hej, Det är nog några år sen jag var med på kick-off ASL - men jag har precis anmäld mig för spel på lördag - nån som är intresserat att spela nåt Östfront scenario? MvH/Andreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsson Posted January 10, 2013 Report Share Posted January 10, 2013 Hej, Har precis bokat tågbiljett med ankomst till Borås lördag 2/2 kl.9.57. För spel lör-sön.Ville bara höra lite om hur uppslutningen till evenemanget ser ut.Samtidigt ville jag också passa på att fråga om det finns någon som har lust att köra ett lite större scenario som spelas hela lördagen. MvhLars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 10, 2013 Author Report Share Posted January 10, 2013 Behöver du hämtas på stationen? Just nu är vi sju anmälda och ungefär lika många wannabees. Jag kan tänka mig köra ett mastodontscenario om ingen annan vågar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsson Posted January 11, 2013 Report Share Posted January 11, 2013 Jag kan tänka mig köra ett mastodontscenario om ingen annan vågar! Great !Vi kan väl ta en mailkontakt angående scenarioval. Har sneglat på HASL men är öppen för förslag. Hämtning på station, ja tack gärna. /Lars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ON TOP ASL Posted January 11, 2013 Report Share Posted January 11, 2013 Jag blir med.Har en konferens som slutar i GBG kl 15 fredagen, men beger mig mot Borås direkt efter det... (Fredrik, kan jag slagga hos dig då jag inte har möjlighet att ta med ngt större övernattnings-kit.)/ola Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 28, 2013 Author Report Share Posted January 28, 2013 Vi har idag 17 anmälda, superkul! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janusz Posted January 28, 2013 Report Share Posted January 28, 2013 Jag kommer fredag till lördag. Lördag kväll blev det vist nån 40-årsfest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsson Posted January 28, 2013 Report Share Posted January 28, 2013 Ett tryckfel i utskicket. Jag kommer att närvara även på söndag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ON TOP ASL Posted February 3, 2013 Report Share Posted February 3, 2013 Ola vs Carlsson!Andreas är sååå rökt... :-) (Klottrat på Armageddons toalett) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted February 3, 2013 Author Report Share Posted February 3, 2013 Tack till alla som kom under helgen, det var supertrevligt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergwall Posted February 3, 2013 Report Share Posted February 3, 2013 Tack till alla som kom under helgen, det var supertrevligt! Tack själv. Kanonhelg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ago Posted February 3, 2013 Report Share Posted February 3, 2013 Tack till alla som kom under helgen, det var supertrevligt! Det var precis lika bra som det alltid är, kommer tillbaka nästa gång. Men var var alla Boråsare när det var dags att städa? Kanske TI? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ON TOP ASL Posted February 4, 2013 Report Share Posted February 4, 2013 Ola vs Carlsson!Andreas är sååå rökt... :-) En fantastisk vändning, det räckte inte ens med att jag försökte håna min motståndare på internätet... Kul, trevligt och härligt folk, ASL KickOff Borås blev riktigt roligt, 3 st scenarios hann jag med, bra.Tack o bock!/ola Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tysken Posted February 6, 2013 Report Share Posted February 6, 2013 Hej, tack för en bra lördag - fick med mig FRF#2 som jag saknade, spelade 1 scenario mot Robert (Stugs of War) & träffade en del folk som jag inte har sett på flera år - kul . Stugs of War är rätt storlek på scenario om man bara har lite tid, samt att det är inte så enkelt som det ser ut. //Andreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Ståhl Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Lite sent, kanske, men desto mer välment:Stort tack för den trevliga ASL kick-off:en! Gemytligt och trivsamt i vanlig ordning. Kul också att få träffa er polare som routat undan en tid. Hoppas vi ses snart igen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnusnod Posted March 17, 2013 Report Share Posted March 17, 2013 Nu när jag fått tummen ur och skaffat mig ett medlemskap här vill jag också passa på att tacka för en lyckad träff! Jag var en av de två rookiesarna som dök upp under lördagen. Vi har båda fastnat djupt och är nu sakta men säkert på väg över till det fulla regelsystemet från SK #1. Det blir definitivt favorit i repris nästa år om kick-offen blir av då med! Förhoppningsvis lyckas vi även ta oss till någon av de månatliga spelträffarna i Borås innan dess. Ha det gott! /Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts