Jump to content

Scenario sökes


Jerry

Recommended Posts

Hej igen alla

Jag söker nu ett scenario som jag hoppas att jag har i mina gömmor , men kan omöjligt hitta.

 

Situationen är i normandie med am. fallskärmsjägare mot en trupp tyskar , ja tyvärr minns jag inte så mycket mer men det är någon form av special scenario finns inte i annualer eller journaler o inte från aso i köpenhamn ialla fall inte fram till 2004 (sista gången jag var där) tror möjligen det kan ha haft sin förebild i "band of brothers"

 

Kul om nån vet var det finns

 

jerry

Link to comment
Share on other sites

Jerry,

med den beskrivningen borde det finnas åtminstone ett två eller dussin scenarion som uppfyller kriteriet. T ex alla scenarion i Paratrooper. Kommer du ihåg något mer?

 

/Robert

 

 

Ja det är ett riktigt specialscenario jag har alla standard moduler/scenarios , o jag är inte människa att komma ihåg var jag sett det har för mig att det var runt CARENTAN i normandie men som sagt det är inte i vare sig annualerna 89 - 96 eller journalerna 1 - 7 eller i andra AP:s el dyl jag har sett det på ett lösblad har jag för mig.

 

AAARRRGGHH kan inte komma på det.

Link to comment
Share on other sites

När du skriver "en trupp tyskar" så menar du precis det eller? Dvs, 1 Squad.

 

I så fall tror jag att jag vet vilket du menar. Tysken har 1 squad, 1 hero och 1 HMG eller nåt sånt och jänkarna ska ta in en del hus, på karta 4.

 

Annars finns det nog inte bara ett dussin scenarion som stämmer in, snarare dussin med en nolla efter... :P

Link to comment
Share on other sites

Jag får nog ge mig, jag tackar för hjälpen men det är inte ett deluxe scenario......

jag grubblar vidare.

 

Minns att när jag såg scenariot så kom det en "flashback" ifrån när "paratrooparna" i "band of brothers" stormade en by o därefter gick i ställning på en övervåning o mejade ner vikande tyskar iryggen.

 

Tror det skulle simulera carentan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...