Jump to content

Fire Lane vc Bypassing unit


Bergwall

Recommended Posts

Situation:

 

En enhet bypassar runt en building. Det ligger redan en Fire Lane in i den bypassade hexen.

 

Det är ingen LOS mellan Fire Lane-läggaren mot dom bypassade hexspinsen (men väl in i hexen).

 

Fråga:

Påverkas den bypassande enheten av fire lanen eller inte?

Jag & Robert lyckades inte hitta svar på detta i regelboken.

Vi spelade det som JA (men tärningsslaget gav ingen effekt).

 

//Bergwall

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att den attackerar eftersom Fire Lane Residual hanteras precis som vanlig residual FP om

inte annat anges.

 

Faktum är om t.ex. FL brickan ligger i ett hus och vägen dit är ohindrad och man bypassar längs

en hexsida mot firelane, så tror jag inte att FFMO gäller, utan man får hus TEM även i detta

fall.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att den attackerar eftersom Fire Lane Residual hanteras precis som vanlig residual FP om

inte annat anges.

 

Faktum är om t.ex. FL brickan ligger i ett hus och vägen dit är ohindrad och man bypassar längs

en hexsida mot firelane, så tror jag inte att FFMO gäller, utan man får hus TEM även i detta

fall.

 

Läser A9.22 andra stycket återigen. Jag tror att vi spelade rätt.

" A fire Lane Residual FP excerts a unique form of residual FP brödtext brödtext and in the LOS of its manning Infantry (when tracing their LOS to the hex center dot)."

 

Ditt tillägg känns inte så intuitivt Klas, men efter att ha läst A9.222 ett antal gånger så tror jag att du har rätt om hus TEM.

 

//Bergwall

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...