Jump to content

10 % deploy vid varje turn?


Bergwall

Recommended Posts

Hej

 

En fråga angående deployment för förstärkningar som kommer in på brädet och Kampanjspel.

Får man deploya 10 % FRU av:

 

1. Dom förstärkningarna man får in ifrån start.

 

2. I det fallet att man inte tar in rubbet första rundan. 10 % fru av dom förstärkningarna som kommer in på brädet varje runda?

 

Tack

/Mattias

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

En fråga angående deployment för förstärkningar som kommer in på brädet och Kampanjspel.

Får man deploya 10 % FRU av:

 

1. Dom förstärkningarna man får in ifrån start.

 

2. I det fallet att man inte tar in rubbet första rundan. 10 % fru av dom förstärkningarna som kommer in på brädet varje runda?

 

Svaret finns i A2.9:

 

"Up to 10% (FRU) of the squads that set up on-board, and up to 10% (FRU) of the squads that enter in a given turn, may be freely Deployed (without leader/TC) prior to setup, if the nationality is capable of Deployment."

Link to comment
Share on other sites

Svaret finns i A2.9:

 

"Up to 10% (FRU) of the squads that set up on-board, and up to 10% (FRU) of the squads that enter in a given turn, may be freely Deployed (without leader/TC) prior to setup, if the nationality is capable of Deployment."

Se där, kan va bra att läsa reglerna!

Jag har alltid bara räknat ihop OB (hela) och kollat hur många squads som går till deployment.

Link to comment
Share on other sites

Så sant så sant. Eller så passar man på att lägga upp en fråga på forumet när man har tråkigt på jobbet.

 

För 10 år sedan kunde jag ligga en hel kväll och läsa regelboken.

 

Nu tittar jag lite i den ibland....

 

Måste bero på att man blivit äldre och klokare?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...