Fredrik Thylin Posted September 19 Report Share Posted September 19 En stack är concealed i ett hus, ingen LOS. En squad har en DC i stacken, den lämnar huset i movement phase, fortfarande concealed men släpper DC i huset (på marken). DC blir kvar på marken i huset tillsammans med resten av dom andra trupperna i huset. Vi diskuterade och jag hävdar att DC inte kan vara concealed om den ligger kvar i huset utan att någon har possession. Jag har ingen LOS till rutan. Ska man lägga DC ovanför frågetecknet så att den syns, eller kan man lägga DC under alla andra enheter och frågetecknet så att den inte syns? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas Malmström Posted September 19 Report Share Posted September 19 DC kan inte vara concealed om ingen bär på den. Personligen skulle jag lägga den lite vid sidan om den andra stacken... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Thylin Posted September 20 Author Report Share Posted September 20 Jag kom på att om stacken inte är concealed, när squaden släpper DC så hamnar den underst. Jag har ingen LOS till hexen och får inte undersöka. I så fall så hade jag inte sett DC? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted September 21 Report Share Posted September 21 Ja, man kan göra så; "En enhet i den här högen släpper ett SW. Jag lägger det underst i högen eftersom du inte har LOS." 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiedler Posted September 21 Report Share Posted September 21 Å andra sidan blir sw i detta fall ett automatiskt LOS verktyg.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted September 23 Report Share Posted September 23 Absolut. Är man osäker behöver man inte vara hemlig, men om det är helt säkert att fienden inte ser, så finns det ingen anledning att ge honom gratis information… 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts