Jump to content

De nya kartorna i ASLSK format i BV3


ragngand

Recommended Posts

Hejsan!

 

Jag har hela serien av de gamla kartorna, och hade tänkt ignorera de nya kartorna i ASLSK format. Men när jag fick AOO och såg ersättningssidorna till regelboken, där man använt sig av de nya kartorna i exemplen, skruvade det till i magen och jag insåg att jag ville ha de nya typ ASLSK kartorna oxå!

 

De verkar hur snygga som helst, ska bli intressant att göra en jämförelse av de nya kartorna i BV3 vs de gamla.

 

Är det någon som fått BV3 och gjort jämförelsen? Vad tycker ni?

Link to comment
Share on other sites

Jag har sett de nya kartora 1-4 och tycker att de har blivit på tok för "plastiga". Den handritade känslan är borta och det tycker jag är tråkigt.

 

Å andra sidan så är hexmönstret riktigt och bakgrundsfärgen är samma på alla kartor.

 

Håller med - dom gamla ser mer "levande" ut - dom nya mera datorgenererade.

Link to comment
Share on other sites

Jag har sett de nya kartora 1-4

 

Innebär det att du redan har fått de nya BV3 och inte har sagt något?

 

Nackdelen med de nya kartorna borde vara hållbarheten.

Till fördelarna räknas jämna färger, enklare med LOS mellan kartor och finesser som vit hexnumrering mot mörk terräng.

 

Jag vill inte vara utan de gamla kartorna, men är som sagt spänd att få se de nya!

Link to comment
Share on other sites

Här i Stockholm har jag hört folk som frågar sig hur reaktionen skulle varit om situationen varit omvänd. Från att man haft alla kartor i exakt samma färg, med helt centrerade centerdots, perfekt skurna, med data känsla och med vit hexagontext vid mörka hexagoner. Till det motsatta.

 

Då skulle det nog bli liv i luckan.

Link to comment
Share on other sites

Här i Stockholm har jag hört folk som frågar sig hur reaktionen skulle varit om situationen varit omvänd. Från att man haft alla kartor i exakt samma färg, med helt centrerade centerdots, perfekt skurna, med data känsla och med vit hexagontext vid mörka hexagoner. Till det motsatta.

 

Då skulle det nog bli liv i luckan.

Vad jag inte förstår är varför man ska nöja sig med bara det ena...?

 

Varför ska det vara hopplöst att få mapboards som är monterade, snyggt målade, har helt centrerade centerdots _och_ är perfekt skurna?

 

Det är väl bättre att göra förbättringar istället för tvärtom...?

Link to comment
Share on other sites

Här i Stockholm har jag hört folk som frågar sig hur reaktionen skulle varit om situationen varit omvänd. Från att man haft alla kartor i exakt samma färg, med helt centrerade centerdots, perfekt skurna, med data känsla och med vit hexagontext vid mörka hexagoner. Till det motsatta.

 

Då skulle det nog bli liv i luckan.

Jo, det skulle vara en syn för gudar, tihi.

Link to comment
Share on other sites

JA! för bräden med hexagonnät och skurna med dagens teknologi.

NEJ! till bräden målade med dagens teknologi.

Precis, förstår inte varför Youse måste göra allt, bra iofs att kartorna har blivit "datoriserade" med hänsyn på nogrannhet, men varför kan de inte låta "Don Petros" måla kartorna när han så gärna vill hjälpa till!

 

En del av ASLSK kartorna är ju hemska när det gäller klippoklistra av byggnader.

Link to comment
Share on other sites

Iofs så borde Carlsson vara nöjd över datoriseringen av grafiken...det borde minska på mängden diskussioner hurvida grusgångarna mellan husen tillhör husen eller inte... :D

 

Det kan man tro, men i fallet du tänker på så var det snack om skugga. Och den är inte borttagen...

 

Jag hoppas, hoppas att jag får spela mot muppen igen nån gång, och när han vill skjuta så går LOS genom nåt som uppenbart är skugga. Då ska jag luta mig över brädet och fråga honom: "Does the rules mention anything about shadows?". Mupp!

 

<_<:)

 

Ragn: Ja, det borde dom!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...