Jump to content

Nattregler och cloaking


Fredrik Thylin

Recommended Posts

  • carlsson changed the title to Nattregler och cloaking

Just det, tänkte inte på att enheten blir av med Cloaking. 

Då skulle jag vilja säga att ni spelade fel trots allt – Enheten blir av med cloakingen när den inte kan Asssault Move:a. Därmed har den bara 4 MF och kommer inte igenom Wire.

Lite sluggigt. Det verkar inte som att man kan välja att sluta försöka Assault Move:a heller, så det är en risk man tar (som lyckas i 5 fall av 6).

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Klas Malmström said:

Jag skulle nog säga att dom 5-6 MF har spenderats innan Cloaking-loss.

Lite som om en Cloaking counter skulle gå in Illuminated (och i LOS) rubble en nivå upp (6 MF). Den tappar ju Cloaking när den kommer upp, men då är ju dom 6 MF redan spenderade.....

Så resonerade vi.

Så jag lyckades komma under wire men förlorade cloaking och assault movement.

 

Link to comment
Share on other sites

On 11/10/2023 at 6:27 PM, Klas Malmström said:

Jag skulle nog säga att dom 5-6 MF har spenderats innan Cloaking-loss.

Lite som om en Cloaking counter skulle gå in Illuminated (och i LOS) rubble en nivå upp (6 MF). Den tappar ju Cloaking när den kommer upp, men då är ju dom 6 MF redan spenderade.....

Det är lite oklart dock. DFF mot samma enhet skulle alltså räknas som Concealed ända fram till sista MF poängen? Så fungerar det inte med DFF mot ett fordon som kör upp ur en Gully, eller eldgivning mot Unloadig Passengers till exempel. I de fallen så kan man skjuta DFF redan från första poängen och de blir också av med Concealment direkt.

🤔

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, carlsson said:

Det är lite oklart dock. DFF mot samma enhet skulle alltså räknas som Concealed ända fram till sista MF poängen? Så fungerar det inte med DFF mot ett fordon som kör upp ur en Gully, eller eldgivning mot Unloadig Passengers till exempel. I de fallen så kan man skjuta DFF redan från första poängen och de blir också av med Concealment direkt.

🤔

Samma här skulle jag säga....tror inte man kan "bli av" med MF man redan spenderat....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...