Jump to content

Gliders


Daniel

Recommended Posts

Hej,

 

Har nyligen köpt For King and Country, den innehåller en hel del scenarios med Gliders (4-5st scenarios) så det får bli till att lära sig dom reglerna... men när jag började gå igenom min counters så hittar jag inga Gliders... i vilken modul får man dessa???

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

Spelade i fredags "Sufferin Sudfrankeich" eller nåt, SP43 eller nåt.

Första gången med glidflygplan. Annual 96 har artikeln "flight training" som hjälper en att snabbt och enkelt klara reglerna.

I vart fall, så är det tyska (Vitryska) fallskärmsjägare som landar på ett flyfält och sedan anfaller en intilliggande stad, som hålls av franska partisaner.

Det var skitkul, om än lite väl slumpartat. Det avgjordes i sista CC, där tysken måste lyckas befria en tillfångatagen HS eller förlora.

 

Nu ser jag efter fler roliga scenarion med Gliders, måste repetera en gång till, innan man glömmer det man lärt.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Ja dom heter, om jag minns rätt, 93, 94, 95 nu... och verkar riktigt roliga!

det finns ett litet där man ska ta en bro som går över en uttorkad flod...

 

Ska kolla Annual 96... :)

 

Andreas:

Lägg märket till att det endast står att Yanks behövs för brädenas skull... :) Alltså... inte för några små Glider-counters... :lol:<_<

Link to comment
Share on other sites

Lägg märket till att det endast står att Yanks behövs för brädenas skull

 

 

Tja, om jag inte minns fel så är Dust in effect i scenarion A1,A och A3, och dessa regler ingår just nu inte att få tag på alls :(

En liten miss när man gjorde FKaC

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Tja, om jag inte minns fel så är Dust in effect i scenarion A1,A och A3, och dessa regler ingår just nu inte att få tag på alls  :(

En liten miss när man gjorde FKaC

Janusz

 

 

Med tanke på mängden av scenarion och kombinationer av counters/bräden/regler som dessa använder så är nog detta oundvikligt. Dom tog säker beslutet om att dela modulen på goda grunder.

 

/Robert

Link to comment
Share on other sites

Har kollat på scenario 93 "Tavronitis Bridge" och det verkar inte som att man behöver några regler från kap. F i den... :)

 

Verkar vara ett riktigt trevligt scenario... 5,5 turns långt... Nya Zealand-trupper försvarar, 5st 458 samt lite fox-holes och LMG:s

 

Tyskarna kommer flygande in med 10 468:or samt 2 MTR:s och lite LMGs

 

Allt utspelar sig på board 8 utan vatten!

 

Mycket fint! :)

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

Jag startade CH134 Group Iron. Lite tyskar slåss med belgare vid en bro, och så helt plötsligt kommer ett kompani fallskärmsjägare i glidflygplan. Riktogt annorlunda, och roligt. Om vinden vänder innan planen kommer (vilket den gjorde) så blir det em tysk katastrof. 4 av 9 jägare döda vid landing. Jag rekomenderar därför att ta bort wind change som ett alternativ.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...