Janusz Posted July 13, 2005 Report Posted July 13, 2005 Två grupper ligger brutna i samma location. EN tar Self rally och skapar en ledare på en 2:a. Kan den nya ledaren ralla den andra, fortfarande brutna, gruppen?Janusz
Klas Malmström Posted July 13, 2005 Report Posted July 13, 2005 Två grupper ligger brutna i samma location. EN tar Self rally och skapar en ledare på en 2:a. Kan den nya ledaren ralla den andra, fortfarande brutna, gruppen?Janusz<{POST_SNAPBACK}> Vad jag kan utläsa från Rally reglerna i A10 kapitlet så kan man använda den "nya" ledaren för att försöka ralla andra enheter.
pmanlig Posted July 13, 2005 Report Posted July 13, 2005 Två grupper ligger brutna i samma location. EN tar Self rally och skapar en ledare på en 2:a. Kan den nya ledaren ralla den andra, fortfarande brutna, gruppen?Jadå. Ledaren som skapas delar samma status som den enhet som skapade honom, så det räknas som om han har slagit en self-rally för sig själv. Det är dock helt OK att först slå self-rally för en ledare och sedan ralla enheter med samma ledare (A10.71, sista meningen).
Mattias Rönnblom Posted July 13, 2005 Report Posted July 13, 2005 Det är en nästan religös fråga. Räknas det som en action i rally-fasen att skapas?
Commissar Piotr Posted July 17, 2005 Report Posted July 17, 2005 Hej Grabbar Jag skulle tro att det räknas som en action eftersom han delar status med den skapande gruppen som u har tagit en action men samtidigt så tror jag inte att det regelmässigt är så.Man får väl hitta på en husregel eller så kanske Mattias och Patrik har någon fin logik-förklaring som inte ens de själva förstår vad den egentligen säger.(Sorry Mattias, kunde inte använda den kängan mot Patrik utan att inkludera dig).
pmanlig Posted July 17, 2005 Report Posted July 17, 2005 Det är en nästan religös fråga. Räknas det som en action i rally-fasen att skapas?<{POST_SNAPBACK}>Varför skulle det vara det? I CC är det uppenbart att ledaren inte bara får skapas, utan också agera. När en hjälte skapas så står det att hjälten har samma fire/movement status som enheten han skapas ifrån, och det är underförstått att han inte har genomfört ett "skapande" som hindrar honom från att göra annat i fasen. En ledare som skapas i RPh? Tja, eftersom det inte står något specifikt så förutsätter jag att det fallet skall behandlas på samma sätt som liknande situationer - d.v.s. ledaren får agera i samma fas som han skapas.
pmanlig Posted July 17, 2005 Report Posted July 17, 2005 (Sorry Mattias, kunde inte använda den kängan mot Patrik utan att inkludera dig). <{POST_SNAPBACK}>Du är bara avudsjuk för att du inget förstår, Peter!
Mattias Rönnblom Posted July 17, 2005 Report Posted July 17, 2005 Hmm. Min fråga var retorisk. Men tack för alla svar. :-)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now