Jump to content

ASL Combat Pack


Landers

Recommended Posts

Jo, det är ju en sak vad MMP säger, vad man själv tror och långt mycket senare vad verkligheten utvisar.

 

Jag pratade med Brian på MMP i Maj, då var regelboken "på gång" och skulle bli färdig till sommaren. Då la jag på ett halvår i marginal och har satt 1/12 som levdatum från oss. Så ser INTE ut att bli fallet.

Vad jag vet dock är att regelboken blir klar innan BV, så jag har nu satt mitt levdatum på regelboken till 2005-02-01 och BV till "sommaren".

 

Bättre svar än så kan jag tyvärr inte ge... <_<

Link to comment
Share on other sites

Hur svårt kan det vara att göra reprints? Jag är imponerad och irriterad. :(

De gör inte bara en reprint, de ändrar även en del fel som var i v2-reglerna.

BV gör de om väldigt mycket, eftersom de gör iordning counter-arten mycket snyggare (om det inbegriper nytt redigeringsarbete eller om de bara putsar till det befintliga vet jag ej).

 

Men det tar för lång tid ändå... :|

Link to comment
Share on other sites

De gör inte bara en reprint, de ändrar även en del fel som var i v2-reglerna.

Men det kan ju inte vara det som tar tid om man gick ut i maj och säger att den är "på gång". Är det bara ren lathet, eller har MMP andra problem?

 

BV gör de om väldigt mycket, eftersom de gör iordning counter-arten mycket snyggare (om det inbegriper nytt redigeringsarbete eller om de bara putsar till det befintliga vet jag ej).

Jo, det känner jag till, så här har jag klart mer förstående.

Link to comment
Share on other sites

De gör inte bara en reprint, de ändrar även en del fel som var i v2-reglerna.

 

Nej, efter vad jag hört så kommer den erratan som har kommit fram i v2 inte att fixas till i nyupptryckningen.

 

Det kommer m.a.o. inte att vara en Version 2, utgåva 2.

 

Jag har dock hört att dom har haft problem med att MMP och tryckeriet har haft olika versionen på layoutprogramvaran, samt att några filer från kapitel K måste göras om.

 

Sedan misstänker jag att mycket jobb ligger på att kontrollera resultatet av provtryckningen.

Link to comment
Share on other sites

Är det bara ren lathet, eller har MMP andra problem?

Eller så kan man ju börja som Scott Holst, att hävda att "The Gamers" tar alltför mycket tid från MMP och att MMP inte längre är ett renodlat ASL-företag även om de har en egen designer för de "andra" produkterna.

 

Jag vet inte vad man skall tycka och tänka, men visst borde hade det varit bra om MMP drog in lite resurser från Schwerpunkt (Evan Sherry), HOB (Steve Swann och Chas Smith) för att göra fler och oftare officiella produkter. Men det är väl för mycket EGO inblandat. <_<

 

Tillbaka till ämnet, det är ju i alla fall ett bra pris Carlsson satt upp på produkterna. :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...