January 1, 20188 yr comment_24700 Tipsar om danska filmen, 9 April. Visas på Netflix.Känns som en realistisk skildring av det korta krigsförloppet.Intressant också att se en Nimbus in action, Report
January 2, 20188 yr comment_24702 Tackar för tips! På tal om film - är det någon som sett Okänd Soldat som går på bio nu? Report
January 7, 20188 yr comment_24713 Jag gillade också 9. April, även om det såklart fanns en del att irritera sig på. Report
January 7, 20188 yr comment_24714 Jag gillade också 9. April, även om det såklart fanns en del att irritera sig på.Låt höra , jag älskar att lyssna på befogad kritik Filmen var klart sevärd. Report
January 8, 20188 yr Author comment_24718 Irriterade mig mest på de danska hjälmarna . Sen undrar jag om någon vet något om design-tanken kring ASL-Nimbus:en. Är väl unikt att låta en counter representera flera fordon.Danish Vehicle Notes: 24 "The Nimbus Sidecar counter actually represents a team of soldiers and motorcycles."Är det en historisk tanke att de skall agera i grupp som i filmen, eller blir separata enheter för kraftfulla. Report
January 8, 20188 yr comment_24723 Låt höra , jag älskar att lyssna på befogad kritik Filmen var klart sevärd. Det var väldigt många tyskar som stupade i filmen, och det ger inte rätt känsla jämfört med verklighetens förlustsiffror. Sen var det samma fordon som återkom hela tiden, inklusive en Panzer II:a som var en kopia. På danska sidan var det mycket autentiska prylar. Snabbeldsgevären, eller vad de nu kallade dem, var coolast. Report
January 8, 20188 yr comment_24724 Var det några stridsvagnar i strid med danskar över huvud taget? Panzer-Abteilung 40 var ju där, men stred de med någon? Report