B-E Karlsson Posted January 16, 2017 Report Share Posted January 16, 2017 Tjenare alla. Jag har skitsvårt att förstå RR embankment reglerna trots alla exempel. Jag ska spela Uncles and pups men fattar inte riktigt reglerna kring den jäkla järnvägen. Cogwheel järnvägen alltså som går på en embankment. Är det så enkelt att det är ett half level obstacle?? Alltså att man ser hexen bakom men inte längre om man är på marknivå?? Kan någon förklara för mig enkelt hur det funkar? Mycket begärt men det skulle vara verkligen uppskattat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 16, 2017 Report Share Posted January 16, 2017 Håller med. Det är överarbetat och onödigt svårskrivet, och man fattar inte riktigt allt. Jag låter någon som vet svara... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B-E Karlsson Posted January 16, 2017 Author Report Share Posted January 16, 2017 6.123 LOS: LOS to/from/past/over (B.4) an EmRR is determined by the elevation andentrenched/Emplaced status of the viewing and viewed units. An EmRR hex does not block LOS toother hexes of the same EmRR. For LOS purposes, a unit is considered “adjacent” to an EmRR only ifthe LOS in question to/from that unit crosses/touches a hexside/hexspine that is common to both anEmRR hex and the unit’s hex, and that EmRR hex’s topmost height along that LOS is exactly a halflevelhigher than that unit’s elevation. När jag läser reglerna och kollar exemplen så känns det som om det är ett vanligt HL obstacle men jag fattar säker fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 16, 2017 Report Share Posted January 16, 2017 Jag har fått det förklarat för mig att det är som en stor half level mur. Men det stämmer inte i alla hänseenden, så det är lite knepigt. Men det är nog den bästa liknelsen... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas Malmström Posted January 16, 2017 Report Share Posted January 16, 2017 Så länge ingen är "på" EmRR eller Emplaced adjacent bredvid så kan man se den som en bred mur. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B-E Karlsson Posted January 16, 2017 Author Report Share Posted January 16, 2017 Tackar boys. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts