Jump to content

Close Combat och prisoners


carlsson

Recommended Posts

En amerikansk HS med en en HS Prisoner (ursprungligen en Crew) är involverade i Melee med en Squad.

Under CC-rundan slår båda tillräckligt lågt för att döda varandra, men fången har inte deklarerat någon aktivitet och heller inte som mål i Meleen, så han överlever.

 

Vad händer? Överlever fången och får göra vad han vill nästa runda? Blir han Re-armed?

 

(Jag är lite osäker på Prisonerreglerna, de känns inte helt jättetydliga.)

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Hade fångvaktaren kunnat deklarera att han slogs mot fångarna också (det påverkade inte oddsen), trots att fångarna inte försökte sig på nåt?

Jag tror att det måste vara en meelee först; det är i alla fall först då som fångarna får försöka slå sig fria.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att det måste vara en meelee först; det är i alla fall först då som fångarna får försöka slå sig fria.

Okej, så om det...

 

...var en CC så hade fångvaktaren inte kunnat säga: "Jag slår ihjäl alla enheter inklusive fångarna"

...var en Melee så hade fångvaktaren kunnat deklarera även fångarna som mål?

 

 

Låter lurigt... :P

Link to comment
Share on other sites

Okej, så om det...

 

...var en CC så hade fångvaktaren inte kunnat säga: "Jag slår ihjäl alla enheter inklusive fångarna"

...var en Melee så hade fångvaktaren kunnat deklarera även fångarna som mål?

 

 

Låter lurigt... :P

Japp. Det har att göra med att fångarna inte får försöka fly förrän det blivit meelee - och innan de har försökt fly så blir det en massaker om man dödar dem.

 

(Jag tycker f.ö. att det är en ganska konstig tolkning MMP har gjort som så hårt skiljer på CC [första omgången] och Meelee [omgång 2+], t.ex. genom att det inte går att dra sig ur under första omgången.)

Link to comment
Share on other sites

(Jag tycker f.ö. att det är en ganska konstig tolkning MMP har gjort som så hårt skiljer på CC [första omgången] och Meelee [omgång 2+], t.ex. genom att det inte går att dra sig ur under första omgången.)

 

Är det en tolkning dom har gjort för fångar ?, eller generellt ?

 

Vad jag minns (utan regelbok f.n.) så kan man inte göra en withdraw från CC utan endast från Melee.

 

Det tycker jag är bra - vill man "dra sig ur" från CC så kan man själv-bryta innan och routa i väg.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...