B-E Karlsson Posted February 12, 2014 Report Posted February 12, 2014 Hej. Letar efter spelare som vill spela med en nybörjare. Har läst regler, sett tutorials och spelat enstacka matcher men behöver hjälp för att gå vidare. Behöver erfarenhet från någon veteran. Skulle verkligen uppskatta om det fanns någon motspelare i Värmland som hade lust att ta sig an en nybörjande entusiast. Min förståelse av spelet är grundläggande skulle jag säga men inte så mycket mer. Har VASSAL också men inte vågat möta någon än men skulle gärna göra ett försök med någon förstående själ. MVH B-EK
carlsson Posted February 13, 2014 Report Posted February 13, 2014 Vi behöver fler spelare i Värmland, helt klart!
Göran Andersson Posted February 14, 2014 Report Posted February 14, 2014 Har för mig att jag för något år sedan har sett någon från Sunne eller var det var någonstans som figurerade ett antal tillfällen på något ASL-forum. Men du kanske är samma person? MVH
B-E Karlsson Posted February 15, 2014 Author Report Posted February 15, 2014 Nej jag är inte samma person utan är från Karlstad. Vi behöver helt klart fler spelare i Värmland. Verkar ju som jag är ensam i princip.
Klas Malmström Posted February 15, 2014 Report Posted February 15, 2014 Du får komma ner till Friendly Fire i slutet av augusti - http://forum.aslsweden.com//index.php?showtopic=3150. Ett tag så anordnades det spel-helger i Örebro, men jag vet inte om så är fallet längre.
Göran Andersson Posted February 16, 2014 Report Posted February 16, 2014 (edited) Du kanske redan har koll på detta men det verkar finnas en rollspelsförening i Karlstad där några har spelat ASL ? http://horizonten.se/kontakt/ Personen jag hade sett tidigare fanns i Torsby: http://www.krigsspel.se/forum/viewtopic.php?f=12&t=3207 Lycka till Edited February 16, 2014 by Göran Andersson
B-E Karlsson Posted February 16, 2014 Author Report Posted February 16, 2014 Horizonten är min hemsida faktiskt. Har lagt upp lite små försök med en polare som gillade att spela men som flyttade till Stockholm precis när vi kom i gång. Torsby är ganska långt bort från Karlstad men det kanske man kan prova. Tack för tipset.
B-E Karlsson Posted February 16, 2014 Author Report Posted February 16, 2014 Har planerat att besöka Friendly Fire helt klart.
B-E Karlsson Posted February 20, 2014 Author Report Posted February 20, 2014 Spelade min första VASSAL match mot forumisten Rangngand 'häromdagen. Har haft näsan i "Läxboken sen dess". Tackar och bockar Ragngand som verkligen var pedagogisk och förstående. Danke!
B-E Karlsson Posted February 20, 2014 Author Report Posted February 20, 2014 Om någon annan vill haka på en match över VASSAL med en nybörjare är jag både glad och tacksam.
ago Posted February 23, 2014 Report Posted February 23, 2014 Vi har haft vissa speldagar här i Örebro som du är välkommen till, det är ju inte jättelångt att åka. Nu var det ett tag sen sist men vi återkommer inom kort. Håll koll här på forumet.
B-E Karlsson Posted March 13, 2014 Author Report Posted March 13, 2014 Ja visst det är inte långt till Örebro så det vore ju kul att få komma på. Ska hålla utkik. Tack
Recommended Posts