carlsson Posted August 5, 2013 Report Posted August 5, 2013 Då kör vi ASL-dag på Armagedon igen! Söndag kl 11. Läs mer: http://www.aslsweden.com/asl-dagar_i_boras.html
Magnusnod Posted August 6, 2013 Report Posted August 6, 2013 Önskar jag kunde komma men har fått förhinder. Blir visst lätt så i semestertider har jag märkt. Siktar på träffen i September istället!
carlsson Posted August 7, 2013 Author Report Posted August 7, 2013 Vet precis vad du menar... Hoppas vi ses i september då!
carlsson Posted August 13, 2013 Author Report Posted August 13, 2013 Fem deltagare blev vi. Medan jag och Andreas Larsson spelade två scenarion hann de tre andra komma halvvägs in i Dogs of War. För min del var det kul att få spela några vanliga scenarion igen, efter att ha spelat kampanj hela året. Hoppas att vi ses den 8 September!
carlsson Posted August 14, 2013 Author Report Posted August 14, 2013 Detta hann jag och Andreas Larsson spela! PBP8 TerminatorEn riktig hund. Britten anfaller över stora delar öppen terräng. Tysken försvarar sig och har trots svårigheter att röra sig, inga problem att stoppa anfallet. Vi avbröt efter tre rundor, då det inte fanns någon tvekan att jag som tysk skulle vinna.Scenariot står 3-0 på ROAR, vilket oftast inte säger något. Men nu står det 4-0. Min setup: PBP2 The RHA at BayBetydligt roligare. Tysken anfaller en by som hålls av britterna. Två kanoner måste förstöras och tysken ska komma ut med 10 CVP.ROAR stod 42-27 till tysken så vi beslöt innan spelstart att köra på ABS G2: Tysk 8-0 blir 7-0 och tysken blir av med en MMG. Efter en överdos av VBM Sleeze och halva brittiska styrkan tillfångatagen stod segern klar till mig som anfallande tysk.Rekommenderas! Ett utsnitt från högra flanken, runda tre. Den ena kanonen har lokaliserats, men den andra är fortfarande dold någonstans (visar sig så småningom att den står i Z2)...:
Magnusnod Posted August 19, 2013 Report Posted August 19, 2013 Varkar ha varit ett kul scenario! Gillar speciellt elementet att kanonerna måste lokaliseras, kan tänka mig att ovissheten skapar en schysst känsla av att vara där och då. Hade varit roligt att testa någon gång!
Mattias Rönnblom Posted September 1, 2013 Report Posted September 1, 2013 Andreas, varför bär dina snipers läppstift?
carlsson Posted September 2, 2013 Author Report Posted September 2, 2013 Andreas, varför bär dina snipers läppstift?Dom är transvestiter. Sniper-brickorna kan ibland vara svåra att lokalisera, därför målar jag en röd ram runt dom. Supersmidigt!
Klas Malmström Posted September 2, 2013 Report Posted September 2, 2013 Dom är transvestiter. Sniper-brickorna kan ibland vara svåra att lokalisera, därför målar jag en röd ram runt dom. Supersmidigt!Snipers skall vara svåra att upptäcka - det är väl deras överlevnadsstrategi. 1
Recommended Posts