carlsson Posted December 2, 2012 Author Report Posted December 2, 2012 Fan vad blind man är ibland. Tack för svaren!!
Erik Posted December 2, 2012 Report Posted December 2, 2012 Se det röda i din regel-referens ovan. Äntligen får jag säga detta: Klas, du har fel. Han står som sagt på en Cliff, och det du markerat slutar med EXC: cliff. Alltså upphävs det avsnitt du refererat. YEEEESSSSS!
Klas Malmström Posted December 2, 2012 Report Posted December 2, 2012 Äntligen får jag säga detta: Klas, du har fel. Han står som sagt på en Cliff, och det du markerat slutar med EXC: cliff. Alltså upphävs det avsnitt du refererat. YEEEESSSSS!Jag skrev dock bara att han skulle se den röda regel-referensen. Den ihop med B11.31 förklarar hur man kan (eller inte kan) skjuta nedför en Cliff.
Erik Posted December 3, 2012 Report Posted December 3, 2012 Jag skrev dock bara att han skulle se den röda regel-referensen. Den ihop med B11.31 förklarar hur man kan (eller inte kan) skjuta nedför en Cliff. Om du skall ifrågasätta mitt inlägg är det väl effektivare att angripa mitt påstående att han står på en cliff. I ASL är väl cliffs hexsides, och i själva verket står han vid cliffen ifråga, och elden korsar densamma.
Klas Malmström Posted December 3, 2012 Report Posted December 3, 2012 Jag förstod nog antagligen inte ditt inlägg. Men det kanske kunde tolkas som om när jag skrev "se den röda texten" menade jag "det är den röda texten som är den enda regeln som avgör om du kan skjuta eller inte" - mendet var inte det jag menade - den röda texten pekar ju vidare till B11.31. B11.31 och B11.32 hanterar eld genom en Cliff hexsida när den som skjuter och målet är adjacent. Är dom inte adjacent på gäller C2.6 även om elden korsar en Cliff hexsida.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now