Jump to content

Skjuta på ett mål långt ner


carlsson
 Share

Recommended Posts

Äntligen får jag säga detta: Klas, du har fel. Han står som sagt på en Cliff, och det du markerat slutar med EXC: cliff. Alltså upphävs det avsnitt du refererat. YEEEESSSSS!

Jag skrev dock bara att han skulle se den röda regel-referensen. Den ihop med B11.31 förklarar hur man kan (eller inte kan) skjuta nedför en Cliff.

Link to comment
Share on other sites

Jag skrev dock bara att han skulle se den röda regel-referensen. Den ihop med B11.31 förklarar hur man kan (eller inte kan) skjuta nedför en Cliff.

 

Om du skall ifrågasätta mitt inlägg är det väl effektivare att angripa mitt påstående att han står på en cliff. I ASL är väl cliffs hexsides, och i själva verket står han vid cliffen ifråga, och elden korsar densamma.

Link to comment
Share on other sites

Jag förstod nog antagligen inte ditt inlägg. Men det kanske kunde tolkas som om när jag skrev "se den röda texten" menade jag "det är den röda texten som är den enda regeln som avgör om du kan skjuta eller inte" - men

det var inte det jag menade - den röda texten pekar ju vidare till B11.31. B11.31 och B11.32 hanterar eld genom en Cliff hexsida när den som skjuter och målet är adjacent. Är dom inte adjacent på gäller C2.6 även om elden korsar en Cliff hexsida.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...