Scipio Posted August 27, 2012 Report Share Posted August 27, 2012 Nej det är inte första april, tydligen är det på gång nu. eASLRB Proofing: Phase 1 I need some meticulous ASL wordy-nerdy-type volunteers to commence Phase 1 of proofing for the electronic ASL Rule Book. This will consist of straight text proofing; for Phase 1 we are _not_ addressing the eASLRB's functionality directly. Files will be doled out one chapter at a time to help make the task a little less daunting. Please email me directly at chas.argent _at_ gmail.com if you can help, and thanks in advance! http://talk.consimworld.com/WebX?14@@.ee6d502/97809 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peyre Posted August 28, 2012 Report Share Posted August 28, 2012 Melvin du kan ju höra av dig till Chas:-) Fast var försiktig så att MMP inte burar in dig. Det här kanske är en fälla avsedd för dig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsson Posted August 30, 2012 Report Share Posted August 30, 2012 Törs man hoppas på en App? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiedler Posted August 30, 2012 Report Share Posted August 30, 2012 Melvin du kan ju höra av dig till Chas:-) Fast var försiktig så att MMP inte burar in dig. Det här kanske är en fälla avsedd för dig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted September 30, 2012 Report Share Posted September 30, 2012 (edited) Melvin du kan ju höra av dig till Chas:-) Fast var försiktig så att MMP inte burar in dig. Det här kanske är en fälla avsedd för dig?http://youtu.be/D7OsPKk2nZs Lyssna och lär dig mer om MMP och dess översitteri-såsom-Rövarkungar. Texten är underskön abstrakt och målande såväl som ASL. "rövarkungen sa till mig, vid sängen sent en nattdu ligger ju där ensam, sök din egen skattmen jag är ju så liten, och världen den är stordå sa rövarkungen, den är större än du tror vad menar du med det sa jag, under min tunga filtkan jag resa mig ur sängen, och göra vad jag villdå drog rövarkungen sitt långa skarpa svärdstig upp din lilla myra, och visa vad du är värd och svärdet sken och blixtrade, av silver och av guldrövarkungen skrattade, du dig skall jag slå omkulldu dumma lilla slav, du snusar på din bädddu är så snäll och blåögd, och skräckslagen och rädd nu ska jag lära dig nånting, som du har nytta avta följ med mig på en resa, på rövarkungens havdär styr jag alla vindar, jag krossar alla skeppsom vågar styra motsols, eller pröva på några knep men snälle rövarkung, sa jag och tänkte på min morjag kan väl inte resa, utan några skordå högg han sönder sängen, i ett enda väldigt slagmin resa den är skoningslös, utan mildra drag från spillrorna av sängen, kröp jag skamset framhär gavs ju inte nån pardon, och ingen tryggad handrövarkungen vrålade, skrattade och skreknu seglar vi på vågor av styrka och av svek och hemska var dom scener, som jag nu fick sevår båt gled genom blod och eld, och över väl och veoch mina ögon var försvarslösa, så ljusa och så blårövarkungen hånlog, se och smaka på och alla hade flaggor, av mörken terrierlendom hurrade och viftade, men bara månen skenjag var nog lite rädd, på rövarkungens strandhan viskade ur mungipan, jag har dom i min hand vi hade kommit till en ö, så svart och klädd i sotdär hade aldrig något träd, nånsin slagit rotjag såg en skara människor, så bleka och så grårövarkungen hånlog och sa, här kommer mina får och nu så fick jag se, rövarkungens ödär ingen kunde leva, och alla ville döoch fåglarna sa jag så tyst, han började att ledär rövarkungen lever, kan ingen flyga mer där hade man en slags MMP-fabrik, som ville allas välman tillverkade penningar, ur människornas själden slet man ut ur kroppen, med hyrda bödlas hjälprövarkungen gäspade, dö eller sälj och där satt alla gamla, på ett ensligt litet skäreller sattes ut i havet, på sin allra sista färdoch där såg man många unga, på hopplöshetens stranddom gick och samlade på snäckor, som föll ur deras hand och över hela ön, blixtrade hans svärdskräcken den var delad, och ingen mera världja jag sa till rövarkungen, här är så mörkt och kallthan gick och stampade i marken, min eld är mer än allt han sa jag samlar guld, och inget ont i detmin vilja är mitt svärd, och det kan alla sejag ger arbete åt alla, om jag skulle dödå börjar havet svalla, och ön går upp i rök han dansade, och skrattade, han lekte med sitt svärdnu hugger jag dig mitt itu, du dumma snälla världvad ska ni göra utan mig, och styrkan i min armförutan mig, så vore ni, en potta full av sand så smög jag bort från stranden, och månens silverskenjag smög från rövarkungen, och vinden tjöt och venjag hittade en båt, och jag lade ut från landsakta flöt jag ut långt bort, från rövarkungens strand jag känner mig så frusen, så liten och så räddjag längtade till ljuset, och värmen i min bäddoch havets svarta yta, under månens skenfanns ingen annan människa, så långt jag kunde se jag var den sista människan, på detta tomma havoch rövarvinden ven, under många sjömäns gravmen när jag var som ensammast, och allt var dött och gråtthördes plasket av en åra, såg jag skymten av en annan båt " Edited September 30, 2012 by CTABKA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CTABKA Posted October 1, 2012 Report Share Posted October 1, 2012 (edited) förutan mig (MMP), så vore ni, en potta full av sand Edited October 1, 2012 by CTABKA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts