Jump to content

smoke som faa.....n


Jerry

Recommended Posts

Om jag befinner mig i +3 rök, en intilliggande strv. Står också i +3 rök (totalt +7) alltså ingen LOS hur närstridar jag den ?

Jag antar att det är som vanlgt eller kan jag helt sonika gå in i rutan ?

Samma med OVR jag ser juinte fienden innan jag kommer in i rutan om det är SMOKE som ovan nämnda expel hur gör man då man vet ju inte om han finns alltså kan /får man inte OVR om det visar sig inte räcka till med MP då man kommit in i fiendens ruta ? Kan ju vara bra om man bara vill låsa honom , tillåten sleaze taktik ?

Link to comment
Share on other sites

Om jag befinner mig i +3 rök, en intilliggande strv. Står också i +3 rök (totalt +7) alltså ingen LOS hur närstridar jag den ?

Jag antar att det är som vanlgt eller kan jag helt sonika gå in i rutan ?

Samma med OVR jag ser juinte fienden innan jag kommer in i rutan om det är SMOKE som ovan nämnda expel hur gör man då man vet ju inte om han finns alltså kan /får man inte OVR om det visar sig inte räcka till med MP då man kommit in i fiendens ruta ? Kan ju vara bra om man bara vill låsa honom , tillåten sleaze taktik ?

Ja du kan försöka avancera in i CC mot vagnen. Dock, eftersom den är unconcealed, så krävs det en PAATC som vanligt (förut så behövdes ingen PAATC on målet var unknown, men det ändrades till någon gång, minns inte när).

 

Vad gäller OVR, så tror jag att det bara att köra in i rutan och deklarera OVR (och spenders MP) när du kör in i rutan - regeln säger förvisson Known men indikerar att det är Concealment som är intressant eftersom den sedan talar om PAATC.

Link to comment
Share on other sites

Ja du kan försöka avancera in i CC mot vagnen. Dock, eftersom den är unconcealed, så krävs det en PAATC som vanligt (förut så behövdes ingen PAATC on målet var unknown, men det ändrades till någon gång, minns inte när).

 

Har inte sett denna ändring, vet du när den kom till?

Link to comment
Share on other sites

 

Har inte sett denna ändring, vet du när den kom till?

Troligen i 2nd Edtion, för det finns ingen errata till det i 2nd Edition.

A11.6: In order for a MMC to advance into a Location containing a manned unconcealed enemy AFV, it must first pass a PAATC..."

 

Tror det stod "Known" här förut.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...