Jump to content

roadblock


Jerry

Recommended Posts

hej

Glömde fråga innan det blev försent....

Vi har placerat ut en "road block" och minerat i hexen , där brickan för roadblocken ligger , kan man röja roadblocken ifrån "den andra hexen" utan att minan smäller ??

 

 

Link to comment
Share on other sites

hej

Glömde fråga innan det blev försent....

Vi har placerat ut en "road block" och minerat i hexen , där brickan för roadblocken ligger , kan man röja roadblocken ifrån "den andra hexen" utan att minan smäller ??

 

 

Ja, det kan man.

 

Se B24.76 - det räcker med att man är i en Location som har en Roadblock hexsides - man behöver inte vara i hexen där själva roadblock-brickan är placered.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det kan man.

 

Se B24.76 - det räcker med att man är i en Location som har en Roadblock hexsides - man behöver inte vara i hexen där själva roadblock-brickan är placered.

Tack !

Tyvärr ante det mig , jag har läst regeln o kan bara tolka den som du , men min medspelare hade "lite" annan uppfattning.

Det gamla vanliga med hur orealistiskt ett spel kan vara ...bla..... bla ...... rolleyes.gif

Link to comment
Share on other sites

När jag ändå är här , ponera att vi hade lagt minor i roadblockhexen , kan man röja roadblocken före man röjt minorna ?

Kan man röja roadblocken före man röjt alla genomfartsleder genom hexen (3 st.) ?

 

Vad blir det för konsekvenser av att försöka röja annat än minorna ? Detonerar dom exempelvis vid röjningsförsöket av roadblocken ?

Link to comment
Share on other sites

En annan sak.

Står i reglerna att man plockar fram ett HIP roadblock om det HINDRAR LOS men.....

Hur är det om en enhet på level 1 ser förbi RB:n ???

RB:n hindrar ju inte LOS i det sistnämnda fallet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...