Jump to content

ASO Danmark 2006


ON TOP ASL

Recommended Posts

1st round;

J98   "Lend-Lease Attack"  (S.O. SSR #1)

HP13  "Radio Wars"

SP126 "Malignant Mahrattas"

 

2nd round;

DB49  "Wetlet"

SP123 "The Badgers Breath"

TEF1  "Eye of the Needle"

 

3rd round;

FrF2  "Maczek Fire Brigade"

HP#13 "Cracking Skulls"  (S.O. SSR #2)

SP129 "Locking Horns at Lozovaja" (S.O. SSR #3)

 

4th round;

MP 11 "Vulcans Forge"  (S.O. SSR #4)

SP124 "Expelling the Guards" (S.O. SSR #5)

SP122 "Constant Sorrow"

 

5th round;

SP127 "Bleed Ghurkha Bleed"

SP130 "The Tigers Whiskers"

J99   "On to Florence" (S.O. SSR #6)

 

 

 

SSR #1; First, non Intensive Fire, TH DR of 12 by a Tiger is treated as a normal (non malf.) shot.

SSR #2; all 6 x 426 are 447's, in German reinf grp. #2 add a 468.

SSR #3; delete a 548.

SSR #4; in VC change; 6 stone locations to 8 stone locations.

SSR #5; exchange one PzIIIH for a PzIIIJ

SSR #6; add two 238 to German OB.

 

And SSR # 7; in any scenario with OBA; if two red chits are drawn as the first two, the second red is considered a black chit, but it will be the Last fire mission.

Link to comment
Share on other sites

Är Berlin något bra ASL näste?

 

 

Jag gick efter directoryt på MMPs hemsida. Mejlade en, fick inget svar. Mejlade Frank Tinschert, fick svar att han inte hade tid, men att hans tidigare motspelare Armin Deppe kanske ville. Så nu kör vi en gång i veckan. Eftersom det är bra motstånd och det räcker med en gång i veckan så har jag inte utforskat saken vidare. Armin känner inte till någon fler ASL-spelare här, men tittar man på spelarlistan så borde det helt klart finnas fler.

Link to comment
Share on other sites

Från Borås går en bil!

 

Som det ser ut just nu har vi en plats över eftersom Stefan "Spider" Nilsson bangar ur...

 

 

 

en plats över? Skall du byta till en mindre bil eller? Jag räknar med att jag är inräknad i Boråsbilen redan eller....

Link to comment
Share on other sites

Jag fick scenariolistan tillsänt via mail från Michael. Har också kollat på WEB-sidan men den är hopplöst ouppdaterad!

 

Övrig info i mailet!

 

The coming Scandinavian Open 2006 will take place in the last weekend of February, from Friday the 24th 1300 to Sunday the 26th 1530. We will, as last year, have 5 rounds of intense ASL. Last year we had 47 players from all over Europe, and we hope to that many again :-)

 

The tournament site is once again the National Danish Arms museum, in Copenhagen. If you want to see more details, go to our website; aso.strategispil.dk

Regards

Michael "KleinFaz" Hastrup-Leth

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag kommer med.

 

Jag gick efter directoryt på MMPs hemsida. Mejlade en, fick inget svar. Mejlade Frank Tinschert, fick svar att han inte hade tid, men att hans tidigare motspelare Armin Deppe kanske ville. Så nu kör vi en gång i veckan. Eftersom det är bra motstånd och det räcker med en gång i veckan så har jag inte utforskat saken vidare. Armin känner inte till någon fler ASL-spelare här, men tittar man på spelarlistan så borde det helt klart finnas fler.

 

Coolt att höra att Frank Tinschert är kvar - vet du om han överhuvudtaget spelar ASL ibland? Det var min första FTF här i Tyskland ... bara 300 km bort! :blink: Armin känner jag bara från namnet. Ska ni köra bil?

 

Lars

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...