Jump to content

Isolation-frågor


Goose

Recommended Posts

Jag håller på att förbereda Coastal Fortress kampanj Stalnié Prostori men äger inte Red Barricades som har alla Kampanjregler. :( Det mesta har jag lyckats lista ut ändå, men en fråga återstår för att jag skall ha klarhet. Nämligen isolation-effekterna. Det finns tydligen 4 olika typer av isolering - A, B, C och D. Är det någon som kan hjälpa mig att förklara hur man klassificerar de olika isoleringstyperna, samt vilka effekter dessa har på isolerade enheter mellan scenario?

 

Mvh

Tom

 

P.s. Om någon vet om Commisarer är tillåtna i denna kampanjen så säg också gärna till. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jag håller på att förbereda Coastal Fortress kampanj Stalnié Prostori men äger inte Red Barricades som har alla Kampanjregler.  :( Det mesta har jag lyckats lista ut ändå, men en fråga återstår för att jag skall ha klarhet. Nämligen isolation-effekterna. Det finns tydligen 4 olika typer av isolering - A, B, C och D. Är det någon som kan hjälpa mig att förklara hur man klassificerar de olika isoleringstyperna, samt vilka effekter dessa har på isolerade enheter mellan scenario?

Snabb klipp/klistra från e-Reglerna:

 

"11.606 ISOLATION: Isolated Areas are of four types (A-D), based on the units enclosed therein:

 

a) No unit(s);

B) Only SMC of one or both sides;

c) MMC/vehicle(s) of one side;*

d) MMC/vehicle(s) of both sides.*

 

*The presence of SMC (of either side) does not alter the classification.

 

11.6061 EFFECT ON UNITS23: In a type B Isolated Area each enclosed SMC must attempt to Escape (11.6063). In a type C Isolated Area each enemy SMC must attempt to Escape. In a type C/D Isolated Area each unit/Weapon enclosed begins the next scenario with Ammunition Shortage (A19.131) [EXC: Escaped (11.6063); Eliminated (1l.6094-.6095, 11.610, 11.6132 and 11.6134-6136)]. The ID of some may need to be recorded to distinguish them from others not suffering the same penalties."

 

"11.6242 ISOLATED UNIT SETUP: The side that sets up first (RePh step 11.6233) sets up all its Isolated Retained units/Equipment (if any), followed by the other side which does likewise (see also 11.4, CG15). In an Isolated Area (11.606), each unit may set up only in the Location in which it ended the previous scenario (as per 11.6071) or ADJACENT to that Location in a friendly-Controlled Strategic Location [EXC: a Gun/AFV in Fortified- Building-Location/Pillbox and Immobile/Abandoned vehicle may not be moved]. The Recovery of unpossessed Equipment may be attempted before play begins only if a unit sets up in its Location. For a list of the types of Fortifications that may be added to an Isolated Area see Footnote "I" of the Fortification Purchase Table (11.621). A radio/field-phone may never be set up in an Isolated Location. All Isolated units and Weapons suffer Ammunition Shortage (A19.131) [EXC: Captured Weapons; A21.11]."

Link to comment
Share on other sites

Du har rätt. Jag antar att Coastal Fortress enbart har översatt den. Är det någon som har provat på denna kampanj? Hade varit kul att få lite omdömen. Jag planerar att starta denna om ca 3 veckor.

 

Mvh

Tom

 

Kan tillägga att Stalnie... är en Tactiquekampanj, som översattes och lades upp hos Coastal fortress.

Om jag inte minns fel

Janusz

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jag har nu faktiskt klippt ihop Red Barricades och SP till ETT dokument med alla kampanjregler samlade. Mycket praktiskt eftersom SP ständigt hänvisar till Red Barricades. Vi kommer köra igång om ca 2 veckor med SP. Är det någon som spelat detta tidigare?

 

Mvh

Tom

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...