Jump to content

VASL 5 vs v4-scenarion


carlsson

Recommended Posts

Och du har väl uppdaterat till VASL 5.0.

 

Får mig att tänka på att jag inte har fått VASL 5 att fungera med gamla Setups/Scenarion än - alla markörer blir helfärgade, dvs de har ingen bild på sig! :(

 

Jag letade lite och fann att problemet var att VASL5 behövde ett VASL4-tillägg. Så jag installerade det, men det fungerar fortfarande inte, trots att den säger att tillägget är inläst.

 

Någon som vet vad detta beror på?

Link to comment
Share on other sites

Får mig att tänka på att jag inte har fått VASL 5 att fungera med gamla Setups/Scenarion än - alla markörer blir helfärgade, dvs de har ingen bild på sig! :(

 

Ah-ha, du har "Fog of War" tillägget installerat :rolleyes:

 

Jag hade faktiskt samma problem som du beskriver, med det försvann när jag installerad nämnd VASL4 tillägg.

 

Själv spelare jag nog klart alla mina VASL 4 scenarion med VASL4 och startar alla nya i VASL 5.

Link to comment
Share on other sites

Men det är ju hur jobbigt som helst!!

 

Det är ju det som är den stora charmen med VASL - Nu vill jag titta på detta scenariot, öppna VASL, öppna scenariot. Klart!

 

Finns det nån/några som håller på att göra om alla scenarion till v5? Då kan man ju bidra med nåt i så fall, om man nu ändå måste göra om dem... *suck*

Link to comment
Share on other sites

Men det är ju hur jobbigt som helst!!

 

Det är ju det som är den stora charmen med VASL - Nu vill jag titta på detta scenariot, öppna VASL, öppna scenariot. Klart!

 

Jag håller med Peter - många av VASL 4 setup filerna innehåller fel.

Fördelen med att man själv "plockar" fram sina counters är man man blir "ägare" till dom då och slipper "ta ägandeskap" i VASL senare. Detta styr hur ? enheter ser ut.

 

Personligen tar jag alltid fram mina counters själv - även om min motstånader redan har gjort det i sin setup fil. Då tar jag bort dom och "plockar" from dom igen.

 

Finns det nån/några som håller på att göra om alla scenarion till v5? Då kan man ju bidra med nåt i så fall, om man nu ändå måste göra om dem... *suck*

 

Jag tror det finns några/någon som håller på med detta. Prova med VASL forumet på SZO ASL Forum

Edited by The Emperor's Finest
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...