Jump to content

ASL-Turnering i Borås?


Daniel

Finns det intresse av en ASL-turnering under Borås Spelkonvent i November?  

8 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hej Grabbar

Allt annat än ASL är ju ändå bara trams så varför bekymra sig.

Jag kan se en poäng med att visa upp ASL men de flesta ska ändå bara oja sig över regelbokens tjocklek istället för att kunna se hur mycket enklare ASL är än de flesta andra krigsspel är.

Ja, det är sant. Jag var en svikare innan jag såg ljuset för 10 år sedan ungefär, nu är det bara ASL som gäller.

Link to comment
Share on other sites

Hej Grabbar

Allt annat än ASL är ju ändå bara trams så varför bekymra sig.

Jag kan se en poäng med att visa upp ASL men de flesta ska ändå bara oja sig över regelbokens tjocklek istället för att kunna se hur mycket enklare ASL är än de flesta andra krigsspel är.

 

Det är möjligt att en del kommer att oja sig, men vad spelar det för roll. Det är viktigt att spelet syns och att nya spelare kommer in. Gärna yngre om så går, annars består vi snart av ett gäng utdöende fossiler. Andreas har i detta fall förgått med ett mycket gott exempel och fört in många nya spelare. Något han skall ha en eloge för. Mer ASL på spelkonventen ger fler spelare!

Link to comment
Share on other sites

Mitt svar är baserat på att jag slipper engagera mig. Dvs, självklart vore det kul med både en ASL och en ASLSK-turnering.

 

Om man måste välja en av dem är dock ASLSK ett bättre alternativ för att dra intresserade.

 

Ang rekrytering så tycker jag det verkar som att alla drar sitt strå till stacken, oavsett om man drar unga eller gamla människor till hobbyn! :)

 

Tack för de positiva ordalagen.

Link to comment
Share on other sites

Du behöver inte engagera dig Andreas, så länge du är där och släljer en massa Starter Kit och regleböcker och spelar lite så är det lugnt! :D

 

Anledningen till att jag frågar är att jag skulle kunna tänka mig att annordna något förutsatt att någon annan är intresserad av att hjälpa mig (har ingen erfarenhet av detta)... dessutom vore det kul att kunna presentera ASL på konventet och få in lite mer brädspel :)

 

Men det är ju inte någon idé att annordna nån turnering om det inte finns intresse så därför tänkte jag först göra en lite marknadsundersökning! :)

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

Anledningen till att jag frågar är att jag skulle kunna tänka mig att annordna något förutsatt att någon annan är intresserad av att hjälpa mig (har ingen erfarenhet av detta)... dessutom vore det kul att kunna presentera ASL på konventet och få in lite mer brädspel :)

 

Kan tänka mig att vara med och ge stöd/arrangera. Skall ju inte ha något egentligt ansvar med BSK i år heller (Skall bara kickstarta Dina (Konventsordföranden) så att det fås ihop ett BSK :P )

 

Har inga specifika kunskaper om att arrangera just ASL men god vana att arrangera konvent och på konvent.

 

Skapar en tråd om hur man arrar en ASL-turnering

HÄR!

Edited by Brain
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...