July 30, 200520 yr comment_7405 Hej alla! Heter Daniel och är 27 år (Stockholm). Har spelat strategispel på data sedan jag var 10 år. Första spelet var Kampfgruppe från SSI. Har sedan dess varit fast. Nu när SSI inte finns längre är det väl Matrix Games som är ledande och där jag betatestat Uncommon Valor och War in the Pacific. Har på senare tid velat börja spela brädspel också och det är därför jag är här. Skulle gärna vela spela ASL och undrar om det finns en möjlighet att delta i någon turnering i Sverige (betalar givetvis avgift) där någon/några stackare skulle kunna försöka få mig att fastna för ASL och lära ut spelet. Om någon i Stockholmsområdet kan tänka sig göra detta privat vore det kul också! Om någon skulle kunna tänka göra detta, och om jag blir "hooked", så här ni ju en ny motståndare att möta runt om i Sverige Undrar även om det finns någon här som inte bara spelar ASL utan andra strategispel? Har SL, GI, COD och COI men det är ju inte ASL. Hittade dem hos föräldrarna för ett tag sedan och tog med dem. Är de användbara om jag köper ASL reglerna? Märkte att det ska vara en turnering i Rättvik där jag ofta är eftersom min flickväns familj bor där. Tyvärr är jag ej där på det datumet Vill passa på att rekommendera bra sidor för strategi på data: matrixgames.com (nr1!!)battlefront.comshrapnelgames.comhpssims.com wargamer.comstrategyzoneonline.com Edited July 30, 200520 yr by U2-1991 Report
July 30, 200520 yr comment_7406 Hej alla! Heter Daniel och är 27 år (Stockholm). Har spelat strategispel på data sedan jag var 10 år. Första spelet var Kampfgruppe från SSI. Har sedan dess varit fast. Nu när SSI inte finns längre är det väl Matrix Games som är ledande och där jag betatestat Uncommon Valor och War in the Pacific. Har på senare tid velat börja spela brädspel också och det är därför jag är här. Skulle gärna vela spela ASL och undrar om det finns en möjlighet att delta i någon turnering i Sverige (betalar givetvis avgift) där någon/några stackare skulle kunna försöka få mig att fastna för ASL och lära ut spelet. Se denna tråd http://forum.aslsweden.com//index.php?showtopic=644 för Friendly Fire i Linköping. Har SL, GI, COD och COI men det är ju inte ASL. Hittade dem hos föräldrarna för ett tag sedan och tog med dem. Är de användbara om jag köper ASL reglerna?Vissa av brickorna går att använda i ASL. Störst nytta från de gamla modulerna är givetvis kartorna. Report
July 30, 200520 yr comment_7413 Välkommen till ASL Sweden Daniel! Hoppas naturligtvis att du skall finna ASL till belåtenhet - det är ett askul spel! (Kanske något vinklad åsikt men iallafall) Ang lämpliga tillfällen att spela på rekommenderar jag en titt i kalendern och precis som Klas säger så är ju Friendly fire rätt snart, och det är ju inte jättelångt från Stockholm heller. Annars finns det gott om spelare i Stockholm som säkert gärna lär dig spelet. Ang ditt innehav av Squad Leader så är min första tanke att om man har spelat Squad Leader så har man mycket lättare att komma in i ASL. Idag finns förvisso ASL Starter Kit, men Squad Leader fungerar nästan lika bra. Vad gäller andra strategispel så är det väldigt blandat. Personligen hinner jag inte med så mycket mer än ASL, men jag vet flera här på forumet som även spelar andra spel. Fråga på om du undrar något! Report
July 31, 200520 yr comment_7420 Kul att du vill satsa på ASL! Om du vill komma till Friendly Fire (vilket jag hoppas du gör), så hojta till. Bilar går från Stockholm. Report
July 31, 200520 yr Author comment_7422 Kul att du vill satsa på ASL! Om du vill komma till Friendly Fire (vilket jag hoppas du gör), så hojta till. Bilar går från Stockholm.<{POST_SNAPBACK}> Jag vill först passa på att tacka de som svarat! Verkar vara en trevlig samling spelare detta Stort tack Martin! Jag följer gärna med i en av bilarna. Eftersom det är på en fredag måste jag fråga när ni ska åka så att jag kan sluta tidigare på jobbet (om ni nu åker tidigt) MEN frågan är om någon kan tänka sig lära ut spelet också vilket jag kan tänka mig tar lite tid OCH tålamod Report
July 31, 200520 yr comment_7424 Hej!Per-Olof heter jag. Funderar på att återvända till ASL, eftersom att jag åt, sov och levde ASL under åren 1990-96. Har köpt på mig en del under tiden efter det också men har ännu inte kastat mig in i v2. Finns i Solna om det är någon som har lust att ta sig an mig!Har sedan -97 mest spelat LaBat, OCS, CWBS, NBS etc. Report
July 31, 200520 yr comment_7425 Hej Per-Olof! Om du har möjlighet, häng med gänget ner till Friendly Fire i Linköping. Det blir en glad samling spelare, och att spela ASL mot nya spelare ger SÅ mycket mer än att spela mot sina gamla vanliga spelare. Båda tålamod och intresse finns att spela mot nåväl nybörjare som gamla uvar! Report
July 31, 200520 yr Author comment_7427 Båda tålamod och intresse finns att spela mot nåväl nybörjare som gamla uvar! <{POST_SNAPBACK}> Låter bra det! Report
July 31, 200520 yr comment_7428 Hej Grabbar Jag bor i Stockholm och har hur mycket tid som helst att spela ASL.Tror att jag även är kapabel till att lära ut spelet.Skicka ett mail till peter.rogneholt@home.se så byter vi telefonnummer och så.Hoppas att vi hörs eller ses. Report
August 1, 200520 yr comment_7431 Hejsan! Tackar för alla inbjudningar!Peter, dig har jag ju spelat mot förut! Skall försöka ta tag i P-A också. Han vill börja spela ASL igen han också. Report
August 1, 200520 yr comment_7433 Hej Grabbar Ju förr dess bättre, skickade dig ett PM så att du kan kontakta mig på telefon. Report
Create an account or sign in to comment