Brain Posted January 23, 2005 Report Share Posted January 23, 2005 Nu har jag ju inte lusläst alla regler inom ASL ännu MEN hur existerar källare i ASL? Frågan för mig uppkom under vårt KGP spelande på Armagedon och jag började kolla upp källar-reglerna. Min tolkning är följande:1. I kapitel B existerar källare enbart som något AFV kan trilla ner i ifall de kör in i stora hus (multihexbuilding). 2. I RB existerar de källare man kan vara i och dessa är enbart för RB eller tillfällen då man enligt SSR specificerar att RB-cellar gäller 3. Skymtade även att i det fanns källar regler i A Bridge to Far men då jag inte äger denna har jag inte kunnat kolla upp detta. Då är frågan vilka regler som gäller i KGP. Är det alla regler som i RB eller är det något annat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janusz Posted January 23, 2005 Report Share Posted January 23, 2005 Regler för Barrikady gäller inte i KGP. Om det inte står annat i kapitel P (eller vad det nu är som ingår i KGP II-modulen) så är det kapitel B man följer. Så troligen finns det bara källare om man har otur som klantig tankförare. Janusz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas Malmström Posted January 23, 2005 Report Share Posted January 23, 2005 Från KGP Chapter P Divider:KGP8. CELLARS: The B23.41 Cellar rules apply only to multi-hex buildings. An AFV falls into such a cellar (B23.41) on a Bog DR Original colored dr >= 4 Every AFV that sets up in a building must immediately undergo a Secret Bog DR [EXC: A vehicle ending a CG scenario in a building location may set upin that location with the same VCA without a Bog DR]. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brain Posted January 24, 2005 Author Report Share Posted January 24, 2005 Från KGP Chapter P Divider:KGP8. CELLARS: The B23.41 Cellar rules apply only to multi-hex buildings. An AFV falls into such a cellar (B23.41) on a Bog DR Original colored dr >= 4 Every AFV that sets up in a building must immediately undergo a Secret Bog DR [EXC: A vehicle ending a CG scenario in a building location may set upin that location with the same VCA without a Bog DR]. Jo den infon hade jag, det var den som gjorde att jag började tvivla på att KGP skulle ha Cellars som location. Thnx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas Malmström Posted January 24, 2005 Report Share Posted January 24, 2005 Jag tror att källare endast finns för AFV att ramla ner i i KGP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted January 24, 2005 Report Share Posted January 24, 2005 Jag tror att källare endast finns för AFV att ramla ner i i KGP. Uppenbarligen...! Uppmärksamt Brain! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now