Jump to content

ASL i Göteborg 4e december


Magnus Johansson

Recommended Posts

Nästa ASL-träff i Göteborg är framflyttad en vecka till lördag 4e december. Detta pga föreningen Ylvas höstkonvent som går av stapeln helgen innan. Mer information om detta konvent finns på www.foreningenylva.org

OBS! Träffen börjar klockan 14.00 Alltså något senare än tidigare träffar. Adressen till föreningens lokaler är Carnegiegatan 14.

Välkomna!!

 

PS: Förra träffen den 30 oktober besöktes av 9 personer. Tack till alla som deltog, för en trevlig speldag.

Edited by Magnus Johansson
Link to comment
Share on other sites

9 personer spelade, 2 till tittade in ett par timmar.

 

Tanken med att starta kl.2 är att vi då ska para ihop vem man sla spela mot, som helst inte är den man brukar möta. Så kommer man senare kan man bli utan motståndare, och lär få vänta en bra stund innan någon match är avslutad.

 

Skitkul träff

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Tack för senast!

 

Det är en bra tanke att samordna scenariostart.

 

En annan tanke som jag presenterat tidare på annan plats på detta forum är att välja ut ett gäng scenarion på ett för dagen förvalt tema. Se det som ett steg mot turneringform.

 

Man kunde ju också föra protokoll på vad som händer under ASL-träffarna. Vem som möter vem, vilka scenarion som spelas, vem som slog flest dubbel-ettor - Hey, Morgan! - m.m. Vore väl både kul och roligt, eller?

 

Jag skall försöka posta min lilla AAR på "Confusion Reigns".

 

"Ju mer vi är tillsammans, tillsammans...."

 

Jonas

Link to comment
Share on other sites

Man kunde ju också föra protokoll på vad som händer under ASL-träffarna. Vem som möter vem, vilka scenarion som spelas, vem som slog flest dubbel-ettor - Hey, Morgan! - m.m. Vore väl både kul och roligt, eller?

Jag håller med. Ola verkar ha ett bra system i Oslo. (Säg inget till honom bara, då kanske han blir kaxigare än han redan är.) :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

då kanske han blir kaxigare än han redan är

Ha ha scannern har redan slagit till och sett det ovanstående som noterat. B)

 

Skämt åsido, detta kan vara en bra idé, hos oss har det verkligen slagit väl ut. En del spelare blir helt enkelt mer engagerade om det är någon slags tävling eller statistik bakom spelandet.

Link to comment
Share on other sites

Nu måste jag tyvärr strula med datumet för nästa ASL-träff igen : :blink:

Vårt föreningskonvent "Tinget" är flyttat till 3-5 december och många av oss Ylvaiter

är involverade i det.

Jag skulle vilja flytta nästa träff till 11 december. OK eller åt skogen? Ni som tänkt komma kan väl skicka en rad vad ni tycker.

Link to comment
Share on other sites

Det dumma med att ha träff den 11:e är att det krockar med Boråsträff. Kanske flytta tillbaka till orginaldatumet, 26/11?

 

Med tanke på att det oftast dyker upp ett par Göteborgare i Borås, så är det ju dags att de kommer till Ylvas träff snart!

Och för övrigt så gick Gbg 3-0 mot Borås 13/11.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Det dumma med att ha träff den 11:e är att det krockar med Boråsträff. Kanske flytta tillbaka till orginaldatumet, 26/11?

 

Med tanke på att det oftast dyker upp ett par Göteborgare i Borås, så är det ju dags att de kommer till Ylvas träff snart!

Och för övrigt så gick Gbg 3-0 mot Borås 13/11.

 

Janusz

Tycker jag låter som en bra idé det där. Alltså att berget kommer till muhammed. ;)

Hmm... skulle helst vilja spela mot nån ny person nästa gång. Fast säger man vem man vill spela mot kan man väl garantera att dom redan har en motståndare på G.

Link to comment
Share on other sites

Det är för sent med lördag 27e november nu.

Föreningen har ett LAN planerat då.

Synd .... :(

Magnus!

 

Måste det vara en kontraindikation? Så mycket plats tar vi väl inte upp? Spelar dom LAN i första rummet? Borde det inte gå att fixa plats i "köket" eller inne i soffan eller blipprummet?

 

Förvisso dock ändå osäkert om jag kan komma...

 

Jonas

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Först skulle vi ha ASL den 27/11, emn då var det Ting. Så vi flyttade till 4/12.

Men sen så flyttades Tinget till den helgen, så ASL ställdes in.

Nu verkar det som, vad jag förstått av Ylvas hemsida, att Tinget också ställts in.

Synd för alla! Jag ville ju spela!

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...