Jump to content

Final sed direkt med afv


Jerry

Recommended Posts

Hej

Så var det dags ännu en gång

5 man startar RB nästa vecka Hr i den anrika lokalen i Asarum.

Körde house IF paintball som uppvärmning igår.

 

En Tiger sköt ut min Shermanvagn under min flyttfas tigern markeras med firat Gore under Final Defensive Fitre fas skjuter tigern igen o dödar med en snakeeye en Britt med piat.

Faserna flyter ju så att säga ihop så detta förfarande är ju lagligt, vad vi däremot inte kunde enas om var : fick tigern verkligen skjuta på en ICKE INTILLIGGANDE ENHET när tigern var markerad med "first fire" ?

Link to comment
Share on other sites

Men nu sitter jag o läser detta A8.4 där står ju att vapen som inte markerats kan skjuta vart dom vill.

Jo det är ju ok och en tank har ju en del olika vapen så är det verkligen inte tillåtet att ex. låta kulsprutorna brassa på mot var dom vill om endast MA (kanonen) sköt innan.

Eller bakas alla vape in i samma klump då antingen MA skjutit eller någon MG skjutit ??

Link to comment
Share on other sites

Men nu sitter jag o läser detta A8.4 där står ju att vapen som inte markerats kan skjuta vart dom vill.

Jo det är ju ok och en tank har ju en del olika vapen så är det verkligen inte tillåtet att ex. låta kulsprutorna brassa på mot var dom vill om endast MA (kanonen) sköt innan.

Eller bakas alla vape in i samma klump då antingen MA skjutit eller någon MG skjutit ??

Jo, om endast kanonen sköt i MPh så kan andra vapen skjuta mot icke-ADJACENT mål och vice-versa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...