Jump to content

inköp i red barricades


Jerry

Recommended Posts

Hej

 

Jag tror mina kära motståndare kört en "fuling" de köpte nämligen in 3 st 467 kompanier under en av dagarna o hävdar att det är tillåtet med hänvisning till regeln om att man kan köpa in mera infanterikompanier om dagen har en historisk -1 modifiering.

 

Jag hävdar också att man får köpa in flera kompanier om man har -1 modifiering MEN trots allt får man endast köpa in "daily max" av ett visst sorts kompani. Alltså endast 2 st. 467 kompanier , sedan kan man ju plussa på med ett ANNAT infanterikompani därutöver.

 

Tyvärr kan detta ha haft ganska stor betydelse med ett extra kompani i fronten efter vår idle - dag sad.png

 

Vem har rätt ???

Link to comment
Share on other sites

Du har rätt.

 

"11.6195 DAILY MAX: Lists the maximum number of RGs of this type that may be purchased per CG Day. Additionally, a player may purchase no more than two Infantry Company RGs per CG Day [EXC: This maximum is modified inversely by the side’s Historical DRM (11.6161) for that CG Day]."

 

Det är uppenbart att EXC syftar till "a player may purchase no more than two Infantry Company RGs per CG Day".

Link to comment
Share on other sites

Nä vi SKULLE börja dagen då det uppdagades.

 

Dom fick flytta ur det ur linjen o sätta upp som förstärkning.

Alternativt betala 3 cpp o ha det kvar i linjen men dom valde att sätta som förstärkning.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...