Jump to content

Advance vs difficult terrain


Seldrim

Recommended Posts

Som jag har förstått reglerna så kan en squad om den inte är CX och inte kånkar på för tunga saker göra en advance in i en ADJACENT hex även om det kostar mer MF än den har (säg 4 MF för en conscript squad som inte kånkar på något, eller 4MF för en first line squad som kånkar på 5 PP). Men jag känner mig lite osäker. Har jag förstått rätt? Är det någon skillnad mellan de två exemplen där MF saknas från första början eller där MF saknas på grund av för många PP?

 

 

A4.7 - ADVANCE PHASE

Infantry units which are neither broken, pinned, TI, nor marked with a CC counter may use the APh to move one hex horizontally or vertically (to a different ADJACENT building level Location of the same hex) but not both. A unit may not change both its Location within a hex and also the hex it is in during the same APh although it could change both elevation and hex in an APh by advancing to an adjacent hex of different elevation such as a hill or Depression. The one hex advance may even be from inside an entrenchment to inside another in an Accessible hex (even if on different levels). A unit's IPC is unchanged during the APh except as restricted by Difficult Terrain (4.72).

 

A4.72 - vs DIFFICULT TERRAIN

An advance into any hex whose MF cost (excluding SMOKE) is ≥ four MF or all of a unit's available non-Double Time MF allotment (whichever is less) may not be made if the unit is already CX [EXC: Climbing, B11.432; Deep Stream Entry, B20.43]; otherwise it may advance but becomes CX in the process. In no case may a unit advance if it retains no MF after deducting for portage costs.

 

vänligen

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Här är några exempel som kan klargöra vad reglerna säger

 

Exempel: En 4-4-7 squad bär på 5PP, har 2MF och i advance fasen så advancerar den för en kostnad av 1MF inte CX om den advance för två MF eller mycket mer (8MF+) så blir den CX. Om denna squad med 5PP var CX då får den inte advance någonstans eftersom CX ger squaden ett lägre IPC och då har den bara 1 MF kvar (denna CX squad skulle kunna advance om den släppte sina 5PP (ledare kan även hjälpa) förutsatt att den inte

spenderade 4 MF i sin Advance tex. upp på en kulle in i skog (kostnad 4MF) då skulle den inte vå advancera dit oavsett om den släppte sina 5PP eller inte om den inte var CX så skulle den kunna advance dit men bli CX.

 

Sedan har vi undantagen för denna squad som vi nu antar är inte CX och bär på 5PP och vill advance ut på gatan med SMOKE

kostnad 2 MF då blir den inte CX pga. An advance into any hex whose MF cost (excluding SMOKE) is ≥ four MF or all of a unit's available non-Double Time MF allotment.

Sedan kan man advance into a deep stream som man alltid blir CX av att äntra och man får även advance in fastän man redan är CX.

Edited by CTABKA
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...