Jump to content

ASL i Örebro?


ago

Recommended Posts

Skickar ut en förfrågan om det finns något intresse för lite spel i Örebro under hösten. Ingen turnering, utan lite social samvaro under en lördag eller söndag nu i höst. Jag skulle tycka det vore trevligt att träffa er som jag läser så många inlägg av. Var för övrigt i Borås i somras och fann Armageddon, men tyvärr utan spelare.

Link to comment
Share on other sites

Skickar ut en förfrågan om det finns något intresse för lite spel i Örebro under hösten. Ingen turnering, utan lite social samvaro under en lördag eller söndag nu i höst. Jag skulle tycka det vore trevligt att träffa er som jag läser så många inlägg av. Var för övrigt i Borås i somras och fann Armageddon, men tyvärr utan spelare.

Jag kan tänka mig att pallra mig upp till Örebro någon gång (speciellt nu när min nya bil verkar vara på ingående).

Dock har jag ganska många helger uppbokade redan i september/oktober.

Link to comment
Share on other sites

Jag, som själv är uppvuxen i mittens pärla, kommer garanterat om det blir någon ASL gathering där.

 

Jag känner faktiskt en handfull gamla och lata ASL-spelare som jag spelade med när jag bodde där. Några av dom skulle jag kunna övertala att dyka upp om det blir spel. Kul!

Link to comment
Share on other sites

Vi måste fixa till något, det är helt klart.

Speciellt nu, när ytterligare en Örebro-ASL:are har dykt upp ur skuggorna. Vi möttes och spelade ftf första gången i går, men ska snart träffas igen. Jag överlåter åt Nicklas att ge sig till känna och presentera sig själv - om han nu får tummen ur häcken och hittar in på forumet någon gång ...

;-)

Är inte november en så osedvanligt mörk och trist månad att den borde livas upp med en ASL-gathering i gnällbältet?

 

Matts

Link to comment
Share on other sites

Trevligt att intresset finns. Oktober - november någon gång var väl det jag hade i åtanke. Men givetvis får det inte krocka med någon annan händelse. Sen kommer nästa nästa fråga, vad ska spelas ?

 

Random selection ?

HASL ?

Personliga favoriter ?

 

Kom gärna med förslag (med risk för att det blir lika många förslag som intresserade deltagare)

Link to comment
Share on other sites

Ville bara inflika att jag naturligtvis också kommer att infinna mig.

 

Vad gäller vad som skall spelas, tycker jag att scenarion inom samma Tema vore rätt kul.

ex. tema 1940, tema kavalleri, tema snow etc.

Link to comment
Share on other sites

Jag håller med gratis lokal på jobbet. Det bör också gå att övernatta i motionshallen i samma hus, vilket innebär dusch- och bastumöjligheter.

 

Lokal är fixad på skolan där jag arbetar, men jag har svårt att ordna övernattning där. Vi får kolla vad som passar bäst.

Link to comment
Share on other sites

Jodå, det är NA-borgen mitt i stan. Vi kan vara i ett av konferensrummen, käka i matsalen (frukost och egen mat etc) och sova i motionshallen. Men jag tror att Anders, Lasse och jag ska stämma av lite innan vi spikar något. (Vill du in och kika på NA nästa gång du är hemma i stan är det bara att du slår en signal.)

Matts

Link to comment
Share on other sites

Jag och ago har löst pratat om helger i oktober, lördag 13/10 eller 20/10.

Hur många rundor känner ni för ? vilka dagar ska gälla förutom lördagen, eller är det nog med en lång dag :unsure: (3 scenarion).

Har för avsikt att allt skall vara förberett innan start, allt framplockat för samtliga scenarion. Som att komma till dukat bord. Dvs. bara speltid ingen administration.

Link to comment
Share on other sites

Jag och ago har löst pratat om helger i oktober, lördag 13/10 eller 20/10.

Hur många rundor känner ni för ? vilka dagar ska gälla förutom lördagen, eller är det nog med en lång dag :unsure: (3 scenarion).

Har för avsikt att allt skall vara förberett innan start, allt framplockat för samtliga scenarion. Som att komma till dukat bord. Dvs. bara speltid ingen administration.

Då röstar jag på den 20:e.

Det är väl ingen turnering utan bara en ASL-träff så man tar väl med sig vad man vill spela ?

Link to comment
Share on other sites

Så har vi bestämt ett datum, ASL Örebro kommer att ske helgen 13-14/10. Vi kommer att hålla till i "Nerikes Allehanda borgen" i centrala Örebro. Övernattning kan ordnas ifall det behövs. Hoppas att vi blir många som samlas för en helgs spel. Jag återkommer med mera informatin om helgen så småningom.

Link to comment
Share on other sites

Hur många rundor känner ni för ? vilka dagar ska gälla förutom lördagen, eller är det nog med en lång dag (3 scenarion).

 

Minst två dagar tycker jag. Det är inte värt att åka en längre bit för bara en dags spel, bara till stockholm tar det ju fyra timmar tur och retur.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...