Jump to content

BSK + ASLSK = Sant


Daniel

Recommended Posts

Tjenare!

 

Jag funderar på att köra någon demo på ASLSK någon gång under Borås Spelkonvent bara för att visa upp spelet och för att föra in lite "riktiga" spel på konventet.

 

Vad bör jag köra för scenario och hur ska jag presentera det, Jag vill ha massor av förslag!

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

Spela med en jätteversion av spelet, typ 500%. Då kommer folk stanna till och titta.

 

ASLSK passar fint, War of the rats är bra, eldkastare är kul. Anars kan man ju göra ett eget scenario, som är designat för att flera spelare ska anfalla med varsin pluton mot dej sín leder spelet, och hjälper till med regler.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Spela med en jätteversion av spelet, typ 500%. Då kommer folk stanna till och titta.

 

ASLSK passar fint, War of the rats är bra, eldkastare är kul. Anars kan man ju göra ett eget scenario, som är designat för att flera spelare ska anfalla med varsin pluton mot dej sín leder spelet, och hjälper till med regler.

 

Janusz

 

 

En jätteversion vore ju fint, men svårt att fixa till. :(

 

Funderade också på S2 som jag tycker är en av de få roliga scenarios i SK1.

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

En jätteversion vore ju fint, men svårt att fixa till. :(

Funderade också på S2 som jag tycker är en av de få roliga scenarios i SK1.

 

 

 

Att få upp storleken till en A3 per karthalva är går inte på så mycket pengar. Tror det blir 20kr/halva för en färgkopia.

 

 

 

Man kan då köra ASL SK1 (Retaking Verville tror jag den heter) som kan gå lite hur som helst (både jag och Carlsson har förlorat denna mot helt gröna spelare)

 

 

 

ROAR säger vill inte funka för mig just nu så jag vet inte hur stabil den är.

Link to comment
Share on other sites

Att få upp storleken till en A3 per karthalva är går inte på så mycket pengar. Tror det blir 20kr/halva för en färgkopia.

 

Jo men man vill ju gärna ha större blippar också i så fall.

Men jag vill definitivt ha en jättestor IFT och QRDC, A1 någon?

 

Det enda tråkiga med S1 är att den inte har några SW:s

 

// Daniel

Edited by Daniel
Link to comment
Share on other sites

Jo men man vill ju gärna ha större blippar också i så fall.

Men jag vill definitivt ha en jättestor IFT och QRDC, A1 någon?

 

Det enda tråkiga med S1 är att den inte har några SW:s

 

// Daniel

 

På ASLOK 2003 hade någon med sig en IIFT i storlek motsvarande A0. Om jag inte

minns fel åkte den med till Sverige. Kom inte håg med vem dock ....

Link to comment
Share on other sites

Jo men man vill ju gärna ha större blippar också i så fall.

Men jag vill definitivt ha en jättestor IFT och QRDC, A1 någon?

 

Det enda tråkiga med S1 är att den inte har några SW:s

 

// Daniel

 

Jag ska se vad jag kan göra. Har en kompis som jobbar på tryckeri. Har vi tur kan vi köra ut en gratis, men det brukar kosta nån hunding eller så...

 

Återkommer!

Link to comment
Share on other sites

Toppen, tackar för ideér.

 

Jag har kolla lite på ASLSK1:s scenarios och det bästa scenariot att börja med är nog ändå S1 "Retakeing Vierville" (stavning?) då man kan skala av saker som ELR, funderar ev. på att slänga in en LMG, eller nåt så att man kan visa SW:s också.

 

Jag har för mig att ena sidan i det scenariot är rätt så svår att spela om man inte är slug.

 

Andreas: Det skulle vara bra med en typ A1 eller A2 över den som finns med i ASLSK1 i så fall, den har en bra beskrivning av MMC, SMC osv. samt en fungerande IFT. men vi får se, tackar för att du kollar upp det!

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

Jag har gjort en liten Quick Reference Sheet till Newbies, med typ allt man behöver veta och INGENTING ANNAT ¨på. Eftersom det inte går att ladda upp filer till forumet så kan jag inte lägga upp den. Men jag mejlar den gärna till den som vill.

 

MVh Tom

 

Det har jag inte, men jag kan nog fixa en... ganska snart.

 

Sitter och funderar, båda sidorna är bra på QRDC:n, man kanske borde göra dom lite mindre och ta båda sidorna i så fall... hmmm...

 

vi får se!

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

Jag har gjort en liten Quick Reference Sheet till Newbies, med typ allt man behöver veta och INGENTING ANNAT ¨på. Eftersom det inte går att ladda upp filer till forumet så kan jag inte lägga upp den. Men jag mejlar den gärna till den som vill.

 

MVh Tom

 

Men det ska gå att ladda upp filer nu...? Har du provat? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Att få upp storleken till en A3 per karthalva är går inte på så mycket pengar. Tror det blir 20kr/halva för en färgkopia.

 

 

 

Man kan då köra ASL SK1 (Retaking Verville tror jag den heter) som kan gå lite hur som helst (både jag och Carlsson har förlorat denna mot helt gröna spelare)

 

 

 

ROAR säger vill inte funka för mig just nu så jag vet inte hur stabil den är.

 

 

Retaking Vierville (S1):German wins 21, American wins 51

 

War of the Rats (S2): Russian wins 36, German wins 32

Link to comment
Share on other sites

Mycket trevligt QRDC, om jag får så skulle jag gärna trycka upp några av den som de kan ha som referens när de spelar. Är det ok Tom?

 

Statistiken påvisar att det är svårt för tysken. Endel beror nog på attm an oftast plockar in sina tyskar när VC-byggnaderna då man kanske borde låta 1-2 st gå och säkra reinforements-vägen för amerikanerna.

 

Jag funderar på att ge en LMG till tyskens förstärkning på Turn 2 för att få det lite jämnare samt att få in momentet med SW och ROF

 

Vad tror ni?

 

// Daniel

 

Nån som har en scan?

 

Kunde tyvärr inte fixa det så fort.

 

Vet inte när jag får ordning på grejorna :(

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

Be my guest! :)

 

Mycket trevligt QRDC, om jag får så skulle jag gärna trycka upp några av den som de kan ha som referens när de spelar. Är det ok Tom?

 

Statistiken påvisar att det är svårt för tysken. Endel beror nog på attm an oftast plockar in sina tyskar när VC-byggnaderna då man kanske borde låta 1-2 st gå och säkra reinforements-vägen för amerikanerna.

 

Jag funderar på att ge en LMG till tyskens förstärkning på Turn 2 för att få det lite jämnare samt att få in momentet med SW och ROF

 

Vad tror ni?

 

// Daniel

Kunde tyvärr inte fixa det så fort.

 

Vet inte när jag får ordning på grejorna :(

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...