Jump to content

OBA frågor


Jerry

Recommended Posts

Hej

att etablera radiokontakt är ju den enda möjliga actionen för eldledaren 

JAG ANTAR att han inte får flytta, trots att han inte verkar, markeras med en Prep fire bricka …?

om man MISSLYCKAS med radiokontakt i Prep fire fasen, får man flytta i move fasen i så fall …?

Link to comment
Share on other sites

C1.6 

An Observer who uses a radio (including any unsuccessful attempt to make or maintain Contact) may attempt no actions other than OBA direction during that PFPh (and may not move in the following MPh) or DFPh and if not hidden/concealed is marked with a Prep or Final Fire counter, but does not lose any “?” he may have.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker nog det är ganska lätt att missa det mesta. Jag tycker reglerna överlag är fantastiskt genomtänkta och finurliga. Men det skulle ju, åtminstone teoretiskt, gå att skriva om dem så det blir lättare att förstå och hitta rätt regler. 

Jag letade först på regel C1.2 RADIO CONTACT ATTEMPT. Kanske vore naturligt att det stod där. 

Link to comment
Share on other sites

jupp det var där jag letade, det var lite stimmigt i lokalen sist....... 3 körde pegasus bridge o frågade o frågade 2 man körde St. Lô (west end games) o frågade o frågade o vi var 2 som körde "one down two to go" 

 

Tack för din medverkan.

  • Thumbs up 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...