Jerry Posted March 8, 2024 Report Posted March 8, 2024 Hej att etablera radiokontakt är ju den enda möjliga actionen för eldledaren JAG ANTAR att han inte får flytta, trots att han inte verkar, markeras med en Prep fire bricka …? om man MISSLYCKAS med radiokontakt i Prep fire fasen, får man flytta i move fasen i så fall …?
M Söderberg Posted March 8, 2024 Report Posted March 8, 2024 C1.6 An Observer who uses a radio (including any unsuccessful attempt to make or maintain Contact) may attempt no actions other than OBA direction during that PFPh (and may not move in the following MPh) or DFPh and if not hidden/concealed is marked with a Prep or Final Fire counter, but does not lose any “?” he may have.
Jerry Posted March 9, 2024 Author Report Posted March 9, 2024 Tack hur i herrans namn kunde jag missa detta ……??? (har uppdaterad elektronisk regelbok)
M Söderberg Posted March 9, 2024 Report Posted March 9, 2024 Jag tycker nog det är ganska lätt att missa det mesta. Jag tycker reglerna överlag är fantastiskt genomtänkta och finurliga. Men det skulle ju, åtminstone teoretiskt, gå att skriva om dem så det blir lättare att förstå och hitta rätt regler. Jag letade först på regel C1.2 RADIO CONTACT ATTEMPT. Kanske vore naturligt att det stod där.
Jerry Posted March 9, 2024 Author Report Posted March 9, 2024 jupp det var där jag letade, det var lite stimmigt i lokalen sist....... 3 körde pegasus bridge o frågade o frågade 2 man körde St. Lô (west end games) o frågade o frågade o vi var 2 som körde "one down two to go" Tack för din medverkan. 1
Recommended Posts