Jump to content

Snurra in en tank och låt den snurra


Janusz
 Share

Recommended Posts

Min fina tank står med VCA i riktning 3, och TCA i 2.

Nu snurrar jag min VCA till 2 och skjuter med min BMG.

 

Var hamnar min TCA? Kan jag välja mellan 1 och 2?

Gör det någon skillnad om jag också sköt CMG i samma skott?

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Skulle summa av case A bli mer än 3? BMG +3 och CMG +1/2?

Man lägger väl inte ihop DRM av samma slag (CX, hindrance) utan tar den sämsta? Jag trodde DRM skulle bli +3 om bägge sköt.

 

Men om jag inte har CMG att skjuta med? Hamnar alltså mitt torn i CA 1?

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...