Jump to content

Minor i terräng som drabbas av KIA?


carlsson
 Share

Recommended Posts

En 150 mm Haubitz får in en Crit i en Stone Rubble. Resultatet blir en 7KIA. :ph34r:

I samma hex ligger ett minfält. Är det intakt? (Jag hittar bara regler om FFE, inte Ordnance)

 

:P

 

PS. Håller på att spela nu, så är det nån som har ett snabbt svar så vore jag glad! :) DS.

Edited by carlsson
Link to comment
Share on other sites

Det finns en regel om clearence av minor. Cet är säkert där du hittat OBA-regeln. Om där inte finns något om ordnance så lär det inte finnas någon annanstans heller.

 

Observera att man inte tar hänsyn till CH när man påverkar terräng. Tror jag.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...