carlsson Posted July 3, 2005 Report Posted July 3, 2005 (edited) En 150 mm Haubitz får in en Crit i en Stone Rubble. Resultatet blir en 7KIA. I samma hex ligger ett minfält. Är det intakt? (Jag hittar bara regler om FFE, inte Ordnance) PS. Håller på att spela nu, så är det nån som har ett snabbt svar så vore jag glad! DS. Edited July 3, 2005 by carlsson
Janusz Posted July 3, 2005 Report Posted July 3, 2005 Jag vet att AP-minor inte får placeras i rubble. Troligtvis inte AT heller
Janusz Posted July 3, 2005 Report Posted July 3, 2005 Det finns en regel om clearence av minor. Cet är säkert där du hittat OBA-regeln. Om där inte finns något om ordnance så lär det inte finnas någon annanstans heller. Observera att man inte tar hänsyn till CH när man påverkar terräng. Tror jag.Janusz
pmanlig Posted July 4, 2005 Report Posted July 4, 2005 Observera att man inte tar hänsyn till CH när man påverkar terräng. Tror jag.<{POST_SNAPBACK}>Stämmer bra det.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now