Janusz Posted June 26, 2005 Report Posted June 26, 2005 Min ryss med concealment vill hoppa på tysken i CC. När jag avancerar i bypass, eftersom det är ett radhus, förlorar jag min concealment då? Gör det någon skillnad på vilken sida av huset jag går runt? Janusz
pmanlig Posted June 26, 2005 Report Posted June 26, 2005 Har bestämt för mig att det finns Q&A på detta och ja, du blir avslöjad eftersom du (delvis) rör dig i Open Ground. Finns vad jag vet ingen tydlig regelparagraf som klargör detta, utan det är Q&A som gäller.
Klas Malmström Posted June 27, 2005 Report Posted June 27, 2005 Följande Q&A finns från 96: A12.14 & B23.71 For the purposes of "?" loss, is a concealed unit moving/advancing from one rowhouse hex to another via "rowhouse bypass" (B23.71) considered to be in Open Ground at the vertex?A. Yes, via a clear LOS to that vertex. {96}
Janusz Posted June 27, 2005 Author Report Posted June 27, 2005 och vad innebär då clear? Kan vertex vara del av en orchard- eller smoke-hex?Janusz
Klas Malmström Posted June 27, 2005 Report Posted June 27, 2005 (edited) och vad innebär då clear? Kan vertex vara del av en orchard- eller smoke-hex?Janusz<{POST_SNAPBACK}> "Clear LOS" borde väl innebära att det inte finns några Hindrances till bypass vertex:en. Det borde väl vara A10.531 som avgör huruvida enheten tappar ? eller ej. Edited June 27, 2005 by The Emperor's Finest
pmanlig Posted June 27, 2005 Report Posted June 27, 2005 och vad innebär då clear? Kan vertex vara del av en orchard- eller smoke-hex?<{POST_SNAPBACK}>"Clear" = "unhindered", skulle jag tro. Orchard eller smoke spelar bara roll om LOS påverkas av dem. Vad jag kan se i B.6 så går det att ha en obehindrad LOS till en enhet bypass även om rutan på andra sidan är t.ex. orchard.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now