Jump to content

Area Target i tom hex


Daniel

Recommended Posts

Hej!

 

Jag försöker lära mig att använda MTRs och annat smått och gott i kap. C.

Nu är det så här att de fördömda tyskarna ska få sätta upp HIP med alla sina

enheter (ASL 13 - LE MANOIR). Jag har förstått att man kan skjuta på en

(tom) hex med en LtMTR då denna använder sig av Area Target Type men min fråga är då, vad blir det för +DRM för att man skjuter på en tom hex?

det känns som att det borde bli nåt i stil med +2 DRM mist eftersom man får det då

man skjuter mot en concealed enhet.

 

Om någon kunde förklara hur detta fungerar vore det trevligt... så jag kan ge

Tyskarna en omgång i morgon! :)

 

Ha de, å Tack!

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

det känns som att det borde bli nåt i stil med +2 DRM mist eftersom man får det då man skjuter mot en concealed enhet.

Alldeles rätt. HIP är detsamma som concealment i de flesta hänseenden, inklusive modifikationer när du skjuter. Du får alltså +2 (Case K) tillsammans med ev. andra modifikationer (Acquisition, hindrance, etc.).

 

Notera att om det finns både gömda och icke gömda enheter i en ruta så kan du träffa de senare trots att du missar de förstnämnda. Det kan alltså vara olika modifikationer mot olika enheter.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...