Jump to content

ASL i Göteborg 29/1


Maglica

Recommended Posts

Den 29/1 kommer nästa träff i Göteborg att gå av stapeln. Jag kommer då att påbörja en stege enligt den modell som Ola kör i Oslo. Hoppas att många väljer att komma (även från utsocknes). Passa på och ta detta som en uppvärmning inför turneringen i Köpenhamn.

 

Magnus, tror du att du kan ordna så att vi får mer spelutrymme?

Link to comment
Share on other sites

Någon som är intresserad av spela mot mig denna dag?

 

Jag skulle gärna vilja spela något av följande scenarios:

5 In Sight of the Volga

U3 Sweep for Bordj Toum Bridge

A68 Acts of Defiance

HG!4 Cohort and the Phalanx

 

Dom två första är lite större, men bör inte vara något problem att avsluta under kvällen om vi startar vid 13-tiden.

Link to comment
Share on other sites

Har intresse av att dyka ner. Skall kolla med de andra boråsarna ifall någon skall ner.

Mitt intresse fanns men annat kom imellan... skall dela stormfällda trästycken i sommarstugan :(

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr blev det lite dålig uppslutning till gårdagens ASL-träff :( Bara två scenarion spelades... eller skall vi säga 1½ scenario. Magnus och mitt MEGA-DELUX-SCENARIO avslutades efter att hälften av rundorna hade spelats klart.

 

"Himmler's House" var då nära på omringat av ryska eldkastare, DC-Squads och IS-2:or... Och trots idogt, om än omedvetet, fuskande* från Magnus sida ;) såg det tufft ut för den gamla hönsuppfödaren** och hans Division SS-Nordland! :P

 

 

Jonas

 

ps. Det får bli mer folk nästa gång!

 

 

* Av misstag HIP:ades 88:or och 105:or i byggnader.. men vi hade kul ändå!

** Himmler's yrke innan han tog jobbet som vice-Gauleiter i Övre Bayern-Swabia 1926.

Edited by tinG
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...