Jump to content

Sand and Blood ASL Annual 93b


Brain

Recommended Posts

Lade just vantarna på ASL Annual 93b och fann kampanjen Sand and Blood.

 

Är det någon som har några kommentarer till denna? ROAR:s betyg var:

"Average recommendation = 6.33 reported by < 10 players."

 

Tycker kampanjen verkar intressant men måste spela igenom lite PTO-scenarion först för att få en klar bild :D.

 

Scenariorna på kartan verkar också roliga men jag vet ju föga hur de lämpar sig för någon som är helt grön på PTO...

Link to comment
Share on other sites

Lade just vantarna på ASL Annual 93b och fann kampanjen Sand and Blood.

 

Är det någon som har några kommentarer till denna? ROAR:s betyg var:

"Average recommendation = 6.33 reported by < 10 players."

 

Tycker kampanjen verkar intressant men måste spela igenom lite PTO-scenarion först för att få en klar bild :D.

 

Scenariorna på kartan verkar också roliga men jag vet ju föga hur de lämpar sig för någon som är helt grön på PTO...

Det är väl Gavutu Tanambogo kampanjen ?

 

Har inte spelat den, men jag vet att den är "regel-tung." Inte bara lite PTO.

Link to comment
Share on other sites

Regel-Tung? :o

 

Regel-Tyngst är mer rätt! :D

 

Är man helt grön PTO är det en sak, är man dessutom grön när det gäller...

 

Night

Seabourne Assaults

och Cave Complex

 

Så kanske man ska välja något annat först. Eller... vara envis och ändå sätta igång. Gör man det blir man säkerligen betydligt mer erfaren.

Link to comment
Share on other sites

Brukar inte Patrik Manlig ta fram G-T som en måttstock för att man kan ALLA relger?

 

Ifall så är fallet får jag nog lägga den på hyllan några år till eller säga upp mig och spela ASL på heltid :P

 

Natt reglerna känner jag mig inte så grön på men grottor och landsättningar får man se betydligt mer på...

 

Några bra scenarion för att lära sig Seabourne Assaults med som är med jänkare mot tyskar?

 

Artiklar i tidningar som är att rekomendera på området?

Edited by Brain
Link to comment
Share on other sites

Några bra scenarion för att lära sig Seabourne Assaults med som är med jänkare mot tyskar?

Bra kan jag inte uttala mig om, men "Dog Green" från CH! On-Line Edition #2 är med Seaborn Assault för jänkarna. Scenariot handlar om samma landstigning som "Saving Private Ryan" visar...

Link to comment
Share on other sites

Brukar inte Patrik Manlig ta fram G-T som en måttstock för att man kan ALLA relger?

Tja, så kan man nog uttrycka det! G-T är - vad jag vet - den/det kampanj/scenario med de mest komplicerade regler jag vet. Förutom tidigare nämnda så kan man lägga till Landing Crafts, Air Support, USMC, Japaner och Naval OBA.

 

Det kanske tar lite tid första gången, men jag tycker å andra sidan att det är en rätt så kul kampanj. Kör hårt!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...