Jump to content

Stocon ?


Fraggel

Recommended Posts

LinCon, GothCon, SydCon

 

Är begrepp som vi alla känner igen eller hur ?

 

Varför inte ett Stocon, jag är med i föreningen Rogue Trader (RT) och vi håller som bäst på att förbereda en Rogue Trader Open(RTO) i syfte att bygga upp ekonomi för ett framtida StoCon, jag vet att det runtom i Stockholm finns föreningar med samma syfte...

 

Min fråga till er på ASLSweden är:

 

Är ni intresserade av att deltaga som med arr i ett Stocon och då givetvis med inrikting ASL, det är dock inte aktuellt med ett StoCon på minst ett år.

Men just nu så jobbar vi i det fördolda... :ph34r: mot först StoCon och sedan världsherravälde :D .

 

Vilka är då RT jo..

Vi är ett gäng, ca 50 betalade medlemmar just nu, med en medelålder på runt 22 skulle jag gissa, med främsta inrikting på figurslag och då främst GW spel WHFB, 40k, men det spelas även en del Brädspel etc nere i lokalen.

Ni hittar mer info om oss på vår hemsida på http://roguetrader.nu

Link to comment
Share on other sites

Istället för att hålla tyst och inte svara, så kan jag svara min personliga åsikt här:

 

Nej, jag är inte intresserad av ett stort konvent till. Det finns redan konvent och turneringar i lagom antal.

Däremot är jag intresserad av ett _mindre_ arrangemang till, typ som Friendly Fire. Men ett storkonvent till - nej, ej för mig!

 

Och på tal om mindre arrangemang så kommer Borås snart att täcka hålet i Januari, då kommer vi ha en minispelhelg med brädpspel och figurspel. Mer info kommer! :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Flickor

 

Jag är inte heller intresserad av att ha ASL med på ett större arrangemang men kan vara villig att förlägga den redan existerande Stockholm ASL Tournament till lokalerna på Kungsholmstorg men då jag inte är envåldshärskare i denna fråga så återkommer jag om sådana resonemang och förutsättningarna för detta.

Link to comment
Share on other sites

StoCon är på väg att skapas och det saknas.

 

Vore synd och ASL inte var med...

 

Men Stockholm ASL Tournament Skulle jag gissa är välkomman under DL's "skugga".

Link to comment
Share on other sites

Förlåt en yngling, men vad är DL?

 

Matts

 

Sorry, nu såg jag svaret (DragonsLair) på ett annat ställe.

Tar tillbaka allt.

Hmm vi, jag och mina gelikar i RT(Rogue Trader) är så vana med att benäman lolaken DL och föreningen RT att vi inte tänker på att för den oinvigde så är det hartnär omöjligt att förstå...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...