Jump to content

AP 50 Panzergeist


ago

Recommended Posts

Ska till att spela AP 50 Panzergeist, så jag kollade runt lite på nätet. Enligt vad jag läste på Gamesquad så kan scenariot vara lite kasst, mycket pro. tyskt. Så min fråga är, är det någon som spelat det, och hur var det? Med så många scenarion känns det onödigt att spela något som är dåligt. Vid första anblicken tycker jag att det ser mycket intressant ut.

 

Anders

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ska till att spela AP 50 Panzergeist, så jag kollade runt lite på nätet. Enligt vad jag läste på Gamesquad så kan scenariot vara lite kasst, mycket pro. tyskt. Så min fråga är, är det någon som spelat det, och hur var det? Med så många scenarion känns det onödigt att spela något som är dåligt. Vid första anblicken tycker jag att det ser mycket intressant ut.

 

Anders

Hur gick spelningen och med vilka ändringar spelade ni scenariot?
Link to comment
Share on other sites

Har tyvärr inte spelat än, och nu läggs det på is ett tag. Är mer sugna på att testa Swedish volunteers.

 

Anders

 

Kul!

 

Det vore kanon om ni sparade vad ni spelat och la upp det på ROAR så fort som JR får tummen ur och lägger upp det. Jag skickade honom uppgifterna för nästan en månad sen och inget har hänt. :(

 

/Martin

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Igår blev spelningen av.

Vi körde utan balans och fram till sista ryska MPh:en såg det ut som en tysk stabil seger.

Men tokrusande ryssar kombinerat med SAN och en malf.MMG vände nederlag till slutställningen, 17-17 VP. Dvs. rysk seger :( .

Men jag håller med om att scenariot är obalanserat med tysk favör. Bara en sån sak att tyskarna får 1:a och sista MPh gör det hela snett.

Link to comment
Share on other sites

Igår blev spelningen av.

Vi körde utan balans och fram till sista ryska MPh:en såg det ut som en tysk stabil seger.

Men tokrusande ryssar kombinerat med SAN och en malf.MMG vände nederlag till slutställningen, 17-17 VP. Dvs. rysk seger :( .

Men jag håller med om att scenariot är obalanserat med tysk favör. Bara en sån sak att tyskarna får 1:a och sista MPh gör det hela snett.

 

Fast jag vann måste jag erkänna att det var mer tur än skicklighet. En helt avgörande SAN som gjorde att Panthern med 9-2 ledaren fick lämna spelplanen var helt avgörande. Hela scenariot känns lite DYO. Känns lite fånigt att springa runt med en squad och försöka nå så många hexes som möjligt under sista turnen. Det finns så många scenarion, spela något annat.

 

Anders

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...