Jump to content

rooftop + setup


Jerry

Recommended Posts

Samma här tacksam för snabba svar : Har inte riktigt klart för mej det där med concealment terrain Det står om jag fattat det rätt : efter setupen i RB är gjord så tas gömda enheter fram o concealed units tappar sitt "?" om de sätter upp på ett tak , men om jag har satt upp på ett tak o den som tittar på mej tittar uppåt , tappar jag i såfall mitt "?" jag menar , är det någon skillnad om den som ser mej tittar uppåt eller ligger jag lik förbaskat i öppen terräng ?

Link to comment
Share on other sites

Det står om jag fattat det rätt : efter setupen i RB är gjord så tas gömda enheter fram o concealed units tappar sitt "?" om de sätter upp på ett tak , men om jag har satt upp på ett tak o den som tittar på mej tittar uppåt , tappar jag i såfall mitt "?" jag menar , är det någon skillnad om den som ser mej tittar uppåt eller ligger jag lik förbaskat i öppen terräng ?

 

Njae; Du tappar bara Concealment och HIP om det finns fiendeenheter lika högt eller högre inom 16 hexes från dig.

 

Alltså, en fiende på markplan orsakar inte loss av concealment.

 

23.82 CONCEALMENT: A Rooftop Location is Concealment Terrain only for setup purposes. A unit can remain hidden or concealed on a rooftop only if there are no Good Order enemy ground units within 16 hexes of it that are at the same or higher level with a LOS to it; these same restrictions apply to gaining "?" on a rooftop.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...