Jump to content

Handigt


DreadTom

Recommended Posts

Någon som har bra idéer hur man använder handdator till ASL?

 

Har själv Q&A och lite regler i Word-format på min Palm. Det är väl nyttigt, men man borde kunna hitta på finurligare saker, väl? :huh:

 

T.ex.:

  • Spellista över spelade partier i turnering. Eller över förval av scenarios som du vill spela med ABS bud för sådana turneringar.
  • Cool ASL bakgrund, t.ex. bd1.gif :-)
  • TH tabeller för LATW - saknas på QRC'na; så slipper du fråga motståndaren vad hans PSK behöver 2 rutors avstånd.

Det finns säkert mer!

 

/Lars

Link to comment
Share on other sites

Harddatorer har webbläsare, eller hur? Då kan man ju installera min e-regelbok på en, t.ex.! :D

 

Funkar Java? Köra VASL/JASL??? :lol:

 

Antar att man kan använda den för att anteckna HIP, m.m.

 

En kopia av ROAR är bra att ha när man biddar på turneringar... :huh:

 

Dicebot, för den som är rädd att inte ens precision dice ger tillräckligt jämna fördelningar! B)

 

Surfa till en webbkamera riktad mot motståndaren medan han gör sin setup? :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Dicebot, för den som är rädd att inte ens precision dice ger tillräckligt jämna fördelningar!

Har testat någon sådan, men de var för opraktiska när det gällde att välja rätt antal tärningar eller summera på rätt sätt. Något i stil med ASLAP vore inte dumt! (Om man kunnat programmera så... :( )

Harddatorer har webbläsare, eller hur? Då kan man ju installera min e-regelbok på en, t.ex.!

Jo, om det bara funnits en enkel app till Palm! Nu måste jag först konvertera på PC:n, sedan kopiera till Palmen och läsa i en speciell reader. Känns lättare att ha allt i Word-format då... Acrobat funkar också bra för övrigt.

TH tabeller för LATW - saknas på QRC'na; så slipper du fråga motståndaren vad hans PSK behöver 2 rutors avstånd.

Jo, här är största nyttan (hittills!), ha med lite av varje smått och gott vart som helst.

 

Vi var några stycken på ASLML som delade erfarenheter och dokument tidigare, men det rann ut i sanden när vi inte kom vidare med vettig läsare för HTML.

Link to comment
Share on other sites

Det jag skulle använda mest om det fanns är en adaptiv ASOP som bara listar de delar som är relevanta utifrån det aktuella scenariot. Annars så är ju en komplett ASOP det näst bästa alternativet. Med tanke på åldern och det sviktande minnet så är ju det här jag använder mest i dagsläget <_<.

 

Näst högst på önskelistan kommer tabeller (öht, inte bara sådana som saknas på QRDC) och en eASLRB!

 

Undrar om man någonsin får se dessa saker som "killer applications" för handdatorer? :D

 

- Håkan

Link to comment
Share on other sites

Vad gäller e-regler så går mina att använda om man har webbläsare som förstår sig på java(script). Vill man i stället ha regler som Acrobat-fil så finns det verktyg (i Acrobat) som kan konvertera webbsidor till PDF:er. Har i och för sig inte testat om den förstår sig på den javascript som finns på sidorna, men det är ju värt ett försök i alla fall.

 

Alternativt så är jag säker på att en programmeringskunnig skulle kunna skriva ett program som tar råtext och konverterar till valfritt format. Råtexten finns ju, så med lite programmering skall det gå att konvertera den till valfritt format rätt så snabbt.

Link to comment
Share on other sites

Vad gäller e-regler så går mina att använda om man har webbläsare som förstår sig på java(script). Vill man i stället ha regler som Acrobat-fil så finns det verktyg (i Acrobat) som kan konvertera webbsidor till PDF:er. Har i och för sig inte testat om den förstår sig på den javascript som finns på sidorna, men det är ju värt ett försök i alla fall.

 

Alternativt så är jag säker på att en programmeringskunnig skulle kunna skriva ett program som tar råtext och konverterar till valfritt format. Råtexten finns ju, så med lite programmering skall det gå att konvertera den till valfritt format rätt så snabbt.

Var får man tag i rå-texten?

Link to comment
Share on other sites

Vad gäller e-regler så går mina att använda om man har webbläsare som förstår sig på java(script).

Om nu detta fungerade med en Palm, så undrar jag hur det skulle fungera på en skärm på 320x240. Men, har inte testat så mycket ännu, så det kanske dyker upp något praktiskt!

Link to comment
Share on other sites

Någon som har bra idéer hur man använder handdator till ASL?

Jag hade min Red B kampanj mot Ole på iPac. Dag för dag registrering av fronten.

Jag hade också lagt in ett program där jag kunde göra "red-lining" på kartan.

Bra att fuska med enkel LOS-check "of board, inPac" så att säga :P

Men förlorade ju ändå :o

 

MEN, ingen ide att göra detta, alltför mycket jobb att få till egentligen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...