Jump to content

Vem vill spel över VASL ?


Patrik

Recommended Posts

Jag undrar om det finns någon eller flera som är sugna på att lira lite ASL över VASL ?

 

Tänkte att man kunde ju köra med Ventrilo så kan man snacka med varandra samtidigt.

 

 

Jag är sugen på att köra lite enklare och kortare scenario först för att komma igång igen...

 

 

 

/Patrik

Link to comment
Share on other sites

Hej Patrik

Det är inte så vanligt att vi svenaskar är ute på VASL. Jag är där ofta men jag spelar inte on-line, bara PBEM.

Däremot så föreslår jag att du går in där och spelar mot någon av dem som brukar spela, mest amerikaner och canadensare.

Se till att du spelar mot erfarna spelare eller så riskerar du att lära dig en massa regler felaktigt.

Link to comment
Share on other sites

Det är inte så vanligt att vi svenaskar är ute på VASL. Jag är där ofta men jag spelar inte on-line, bara PBEM.

Jaha ja, är det så nu?

Ta en titt på startfärltet i Cyber-open, va? Du och Klas är ju alltid med, och jag gjör en insats i IV.

 

..inte så vanligt...

hrmpf

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Hej Grabbar

 

Jag tror sällan eller aldrig att jag sett Klas på VASL-servern.

Janusz har jag stött på vid ett par tillfällen.

För någon ny så tror jag inte att det är så vanligt förekommande att man stöter på oss som spelar ganska mycket VASL, även om vi finns här i Sverige.

För att förtydliga kanske jag borde ha sagt att det bästa är just att kolla efter någon att spela med på något av de Forum som finns för ASL på nätet och att man kanske måste leta spelare utom Sverige för att få tider att passa och så om man har som önskemål att spela live.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hej!

 

Jag har laddat ner VASL och vore intresserad av att lära mig systemet lite bättre vid tillfälle. Långsiktig målsättning vore att spela ett större Red Barricades scenario med många spelare som fortgär mer eller mindre fortlöpande och där man kan hoppa in och spela när man har tid eller lust.

 

Jag sitter på gamla Avalon Hill saker och har inte spelat på ett par år. Vet inte hur illa detta är med tanke på 2nd Edition från MMP?

Link to comment
Share on other sites

Jag har laddat ner VASL och vore intresserad av att lära mig systemet lite bättre vid tillfälle. Långsiktig målsättning vore att spela ett större Red Barricades scenario med många spelare som fortgär mer eller mindre fortlöpande och där man kan hoppa in och spela när man har tid eller lust.

 

Jag återfinns på VASL alldeles för ofta och brukar vara villig att spela om du inte har något emot en nybörjare som motståndare. Dock ligger nog RB lite längre in i framtiden än ett tag. :-) I övrigt gäller Hr. Kommisarens råd en bit längre upp generellt sett fortfarande, fråga runt och ha lite tur med timingen så ska det nog inte vara några problem att hitta folk att spela med.

 

VASL är inget komplicerat att hantera så den punkten bör inte vara något att oroa sig över.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...