Jump to content

Gully Acq ?


TSUN

Recommended Posts

Den amerikanska AFV:n har anledning att tro att 467:an kommer att smyga upp i Crest Status och försöka skjuta PF senare.

Kan AFV:n skjuta ATT från 18U6 mot U8 för att få -1 Acq. trots att den inte har LOS till botten av gullyn men hävdar att den ser kanten/"Crest:en"/hexside och den skulle vara en del av hexen?

Jag tror inte det. (??)

gully_Acq.bmp

Link to comment
Share on other sites

Crest är väl en egen location, utom för vapen som automatiskt rullar ner till botten om de blir obemannade. Så varför inte skjuta mot crest med ATT? Jag vet på sittande fot ingen anledning till att det inte går.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Crest är väl en egen location, utom för vapen som automatiskt rullar ner till botten om de blir obemannade. Så varför inte skjuta mot crest med ATT? Jag vet på sittande fot ingen anledning till att det inte går.

Jag tror reglerna inte är 100% klara huruvida Crest är en Location eller inte.

Dom taler ju om "Crest status" - inte Crest location.

Link to comment
Share on other sites

Hej Grabbar

 

Eftersom Crest INTE är en egen Location så kan man inte skjuta in sig på rutan om det inte finns enheter i Crest. Har man däremot LOS ner i gully så går det naturligtvis bra och den gäller både enheter i Crest och nere i gully.

 

PS. Som Klas påpekar så skulle en tydlighet här kunna vara önskvärd men som reglerna nu är skrivna så är det inte tillåtet enligt ovan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...