Jump to content

Bypass


zaphood

Recommended Posts

post-206-1173170888.gif

En enhet i U5 vill förflytta sig in i huset i W5 genom att bypassa förbi skogen.

Har jag fattat det rätt om det kostar enheten 1MF att ta sig till punkt 1 + 1MF till punkt 2 + 1MF till punkt 3 + 1MF till punkt 4 + 2MF till punkt 5 = 6MF?

Eller är det så att det räknas som om enheten redan befinner sig på punkt 1 eftersom denna "tillhör" hexen som enheten står i?

Link to comment
Share on other sites

Om jag verkligen vill ta mig in i huset i W5 genom att bypassa skogen i V5 (det kanske står en elaking i U4 som kan skada mig om jag skulle passera genom skogen i V5) så kostar det alltså:

1MF till punkt 3 + 1MF till punkt 4 + 2MF in i huset?

Har jag fattat det rätt?

Link to comment
Share on other sites

Om jag verkligen vill ta mig in i huset i W5 genom att bypassa skogen i V5 (det kanske står en elaking i U4 som kan skada mig om jag skulle passera genom skogen i V5) så kostar det alltså:

1MF till punkt 3 + 1MF till punkt 4 + 2MF in i huset?

Har jag fattat det rätt?

Ja.

 

A4.31 är faktiskt inte helt klart skriven.

Du kan gå en eller två hexsidor (antag Open Ground) för 1 MF. Vill man gå mer blir kostnaden dubbel, alltså 2. Det står dock inte hur långt utvöver dom två första man kan gå genom att betala 1 MF till. Det står ju endast att kostnaden blir dubbel om man går fler än två hexsidor.

 

Kan inte påminna mig att jag har sett något bypass > 3 hexsidor i en hex någon gång dock.

Link to comment
Share on other sites

Kan inte påminna mig att jag har sett något bypass > 3 hexsidor i en hex någon gång dock.

 

Känns kanske inte helt aktuellt heller.... :D:blink:

 

 

Hmm, om man håller på att förlora sitt parti kan man börja bypassa en skog, och sen springa runt den ända till tiden tar slut, och det blir judge:at. LOL

 

Senare på kvällen hittas man kvävd utanför turneringslokalen med 54 st 5/8"-brickor i halsen....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...