Jump to content

Riders vs Burning? (Snabbt svar tack!)


carlsson

Recommended Posts

Vad händer med en Rider som sitter på en AFV som förstörs genom att bli Burning Wreck?

 

a/ de dör tillsammans med fordonet?

b/ de bailar ut?

c/ ingenting, de landar på marken och är Good Order.

 

Regelreferat vore skönt, eftersom vi inte nånstans kan hitta vad som faktiskt händer (det står bara vad som händer vid "other than CC or Burning")... :blink:

 

 

Snabbt svar uppskattas eftersom vi håller på med Operation Veritable och vissa meningsskiljaktigheter finns.... :D

Link to comment
Share on other sites

Hej Andreas!

 

Något helt annat... mailade dig igår angående ett tärningstorn, jag vet att ni är upptagna på kampanjen men om du har lite tid över så kanske du kan svara på hur lång tid det tar att få tag på ett i ek?

 

// Daniel

 

Vad händer med en Rider som sitter på en AFV som förstörs genom att bli Burning Wreck?

 

a/ de dör tillsammans med fordonet?

b/ de bailar ut?

c/ ingenting, de landar på marken och är Good Order.

 

Regelreferat vore skönt, eftersom vi inte nånstans kan hitta vad som faktiskt händer (det står bara vad som händer vid "other than CC or Burning")... :blink:

Snabbt svar uppskattas eftersom vi håller på med Operation Veritable och vissa meningsskiljaktigheter finns.... :D

 

Jag anser att de dör, eftersom D6.9 säger att Crew survival och appliceras på Passenger/Riders, det som står om CC och burning är en dublering av samma mening i D5.6.

 

Således bör de dö, eftersom inte CS sker vid ett burning wreck.

 

Men jag kan ha fel...

 

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...