Jump to content

movementrelaterade göromål

Jerry

Recommended Posts

Angående movement-relaterade göromål

Sök, rök, DC etc…..

1. Du deklarerar att du går in i en hex
2. Du spenderar nödvändiga MF för det.
3. Fi kan skjuta defensive first fire mot enheten som gick in i hexen. (
Samt att du drabbas av ev. RFP) (och därmed hindra dina förehavanden genom pin eller break)

4. Du deklarerar att du ämnar försöka placera WP, smoke, söka, leta vapen

5. Du spenderar nödvändiga MF för det.

(nu kan inte motståndaren hindra din handling, undantaget DC vilken kan hindras även i steg 7)

6. Du slår en tärning för att se om du lyckas lägga WP, smoke , söka , leta vapen                  

7. Nu får din motståndare skjuta defensive first fire och/ eller final defensive fire, (samt att du drabbas av ev. RFP) för de MF du spenderar på att lägga WP, smoke, leta vapen , söka, men kan alltså inte hindra handlingen. (undantaget DC vilken kan stoppas)

(sökning kan inte göras med Assault-Move)

Stämmer detta ... ?? 

jag tror jag har skickat in detta innan men kan inte hitta det längre .... 

Men jag har en ny fråga ,..... om du ämnar gå in i en hex o exemplevis kasta rök o du VET att du inte kan assault-mova eftersom det kommer att kosta dig alla dina MF, EX, du går in i en skog en hex o fienden skjuter på dig med +1 i TEM, därefter deklarerar du att du ämnar kasta rök i en adjacent hex 2 MF då är det ju plötsligt inte assalut move......

Eller måste jag säga, att det inte är assault move, då jag vet att jag kommer att bränna alla mina MF då jag äntrar skogen ...?

Ja, det stämmer så vitt jag kan se.

Du måste deklarera Assault Move innan du börjar spendera poäng, och du kan således inte gå in den rök du sen har placerat (om du inte har en ledare med dig då).

• Thumbs up 1