Jump to content

Hedge/Wall


Daniel

Recommended Posts

Tjenare gott folk!

 

I kväll ska jag och Mats spela "Tired and unsupported" J73? som innehåller bocage... inte svårigheter med dom direkt men jag har läst om kapitlet med walls hedges... och nu undrar jag.

 

Är det själva grafiken på kartan som avgör om en LOS är blockerad på grund av en mur/häck eller är det bara hexsidan som räknas?

 

 

 

Följdfrågan... kolla in 838:an på bilden... om han skulle skjuta i riktning mot häcken i P5/Q5 men LOS-tråden går ej längs med hexspine utan lite vid sidan om och dessutom korsas LOS-tråden av en liten del av häcken, är då LOS blockerad?

 

// Daniel

post-75-1147763937_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

I kväll ska jag och Mats spela "Tired and unsupported" J73? som innehåller bocage... inte svårigheter med dom direkt men jag har läst om kapitlet med walls hedges... och nu undrar jag.

 

Är det själva grafiken på kartan som avgör om en LOS är blockerad på grund av en mur/häck eller är det bara hexsidan som räknas? nej Artwork - grafik räknas

 

Följdfrågan... kolla in 838:an på bilden... om han skulle skjuta i riktning mot häcken i P5/Q5 men LOS-tråden går ej längs med hexspine utan lite vid sidan om och dessutom korsas LOS-tråden av en liten del av häcken, är då LOS blockerad? nej eftersom 8-3-8 står brevid (adjacent) häcken , om han inte hade stått

brevid den så hade LOS varit blockad.

Link to comment
Share on other sites

Är det själva grafiken på kartan som avgör om en LOS är blockerad på grund av en mur/häck eller är det bara hexsidan som räknas?

 

Enligt B9.1 är det både och:

"...The thick terrain depiction, as well as the hexside itself (inclusive of vertices), represents the wall/hedge and will affect any LOS through it,..."

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...