Jump to content

withdrawal from melee


Jerry

Recommended Posts

Hej alla !

 

Problem !!

 

Senaste kampanjdagen i RB fick vi en melee-situation där bägge sidor bröt med squads men där en ryss stod kvar på benen.

Till frågan : kan man göra en withdrawal from melee till en hex som är ADJACENT till en fientlig enhet ?

Stannar man där ??

Eller fortsätter man "withdrawa" tills man inte är ADJACENT till fientlig enhet ?

 

Eller är man förintad för att man är ADJACENT till fientlig enhet jag hajar inte riktigt.

 

jerry

Link to comment
Share on other sites

Hej alla !

 

Problem !!

 

Senaste kampanjdagen i RB fick vi en melee-situation där bägge sidor bröt med squads men där en ryss stod kvar på benen.

Till frågan : kan man göra en withdrawal from melee till en hex som är ADJACENT till en fientlig enhet ?

Visst kan man göra det , (du skall inte förväxla Withdrawel med Rout)

 

 

 

Stannar man där ?? Ja

 

Eller fortsätter man "withdrawa" tills man inte är ADJACENT till fientlig enhet ? Nej

 

Eller är man förintad för att man är ADJACENT till fientlig enhet jag hajar inte riktigt.

Man är inte förintad.

vad som kan hända är att man gör en Withdrawel in i en ´Location med Enemy units då

elimineras man (möjligtvis ger sig) , Kan inte ge dig regelreferenser (tyvärr).

 

jerry

Link to comment
Share on other sites

Hej alla !

 

Problem !!

 

Senaste kampanjdagen i RB fick vi en melee-situation där bägge sidor bröt med squads men där en ryss stod kvar på benen.

Till frågan : kan man göra en withdrawal from melee till en hex som är ADJACENT till en fientlig enhet ?

Visst kan man göra det , (du skall inte förväxla Withdrawel med Rout)

Stannar man där ?? Ja

 

Eller fortsätter man "withdrawa" tills man inte är ADJACENT till fientlig enhet ? Nej

 

Eller är man förintad för att man är ADJACENT till fientlig enhet jag hajar inte riktigt.

Man är inte förintad.

vad som kan hända är att man gör en Withdrawel in i en ´Location med Enemy units då

elimineras man (möjligtvis ger sig) , Kan inte ge dig regelreferenser (tyvärr).

 

jerry

 

Hjärtligt tack för ditt snabba svar falk, vi kör nämligen imorron kväll igen, o då måste vi ha löst problemet med denna melee, bara synd att tysken kom undan.

Link to comment
Share on other sites

Hjärtligt tack för ditt snabba svar falk, vi kör nämligen imorron kväll igen, o då måste vi ha löst problemet med denna melee, bara synd att tysken kom undan.

 

Falk om du läser detta igen.

 

Jag menade alltså hur BRUTNA enheter "withdrawar"

Men ditt svar kanske gällde det, ?

Jag ville bara förtydliga mig.

 

jerry

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...